مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA) گفت: در بحران جهانی کنونی همکاری‌ها و تبادل تجربیات میان کشور‌ها و شهرهای مختلف در کنگره‌های بین المللی اهمیت زیادی دارد و بیش از گذشته دولت‌های محلی باید براساس صلح نقش مهمی در راستای ثبات منطقه ایفا کنند.

 

به گزارش همشهری آنلاین، محمت دومان در مراسم افتتاحیه کنگره سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA) که هم اکنون در برج میلاد تهران در حال برگزاری است، گفت: هم اکنون در حال تحقق اهداف و برنامه‌های UCLG هستیم تا به کمک کشورهای عضو این اهداف محقق شود و تمامی تلاش خود را برای ایجاد حکمرانی محلی و منطقه‌ای و دموکراسی محلی در خاورمیانه و غرب آسیا به کارگیریم.

دبیر کل کنگره UCLG MEWA تهران را یکی از بزرگ‌ترین شهرهای عضو اتحادیه دانست و گفت: این شهر از اعضای فعال و نمونه برای ایجاد مدیریت شهری است و امیدواریم بتوانیم جلسه مثمرثمری را در این شهر زیبا داشته باشیم و از مهمان نوازی دکتر قالیباف و شهرداری تهران نیز تشکر می‌کنم.

دومان با بیان اینکه منطقه ما در حال چالش و تحولات بسیاری است اظهار کرد: اتباع دولت‌های ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به دنبال توسعه شهری در کشور‌هایشان هستند و توقع دارند فرصت‌های بسیاری برایشان ایجاد شود و خواهان شکل گیری آینده پایدار در کشور‌هایشان هستند.

وی حکمرانی‌های محلی را مسئول زندگی اتباع و ساکنان خود دانست و گفت: اولویت‌هایی که از سوی حکمرانان محلی تعیین می‌شود باید بر اساس نیاز مردم مشخص شود و با مشارکت دولت‌های محلی و ذینفعان باید اولویت‌ها به پیش رود. شهر‌ها متحد و حکمرانی‌های محلی در واقع مسئول ایجاد و کنترل تمامی منابع و فرصت‌های مناسب هستند تا بتوانند آینده بهتری را ایجاد کنند.

دبیر کل UCLG MEWA نقش این سازمان را در ایجاد آینده بهتر برای کشورهای عضو حائز اهمیت دانست و گفت: این سازمان مکانی است که بتوانیم تبادل افکار و تجربیات انجام دهیم و در برابر چالش‌های بین المللی سیاسی تصمیمات قاطعی اتخاذ کنیم. به همین دلیل ایجاد فضای گفتگو مناسب در چارچوب UCLG اهمیت زیادی دارد.

وی به لزوم اتحاد شهر‌ها و اتصال آن‌ها به یکدیگر اشاره کرد و افزود: نزدیک ساختن شهرهای متحد و کار کردن آن‌ها با یکدیگر اتصالی بین آن‌ها ایجاد می‌کند که این مساله موجب می‌شود ابداعات و اختراعات بیشتری برای اتباع خود فراهم کنیم. با تبادل اطلاعات و تجربیات می‌توانیم به هم کمک کنیم و با ظرفیت سازی می‌توانیم نتایج ارزشمندی به دست آوریم.

محمت دومان در ادامه ضمن اظهار امیدواری از ادامه یافتن این همکاری‌ها اظهار کرد: امیدوارم برای توسعه کشور‌هایمان همکاری با دیگر کشور‌ها را نیز آغاز کنیم چرا که در بحران جهانی کنونی این همکاری‌ها و تبادل تجربیات اهمیت زیادی دارد و بیش از گذشته دولت‌های محلی باید براساس صلح نقش مهمی در راستای ثبات منطقه ایفا کنند.

دبیر کل UCLG MEWA با اشاره به برگزاری اجلاس پیشین این سازمان گفت: در اجلاس قبل اهدافی را تعیین کردیم تا بتوانیم برای ایجاد دموکراسی و کمک به دولت محلی اقداماتی انجام دهیم. امروز نیز اینجا جمع شده‌ایم تا بتوانیم اهداف مثمر ثمری را انتخاب کنیم.

دومان اظهار امیدواری کرد که تا سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی‌های صورت گرفته تحقق یابد و اهداق تعیین شده UCLG را دولت‌های شهرداری‌های عضو نیز به تصویب برسانند.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های این کنگره در تهران اشاره کرد و افزود: بعد از ظهر امروز از شهر تهران و پیشرفت‌های آن بازدیدی خواهیم داشت که امیدوارم الگوی خوبی برای دیگر شهر‌ها باشد. همچنین نشست‌های تخصصی انرژی پایدار و مقاوم سازی زندگی شهری در برابر بحران‌ها نیز از جمله نشست‌های فردا خواهند بود که امیدوارم همگی آن‌ها به تحقق اهداف سازمان کمک بسیاری کند.

دبیر کل UCLG MEWA به برگزاری چهارمین کنگره UCLG که در اکتبر سال ۲۰۱۳ با عنوان جوامع در حال ظهور دموکراسی در مراکش برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: هدف این اجلاس آن است که بتواند به رهبان محلی به ویژه در آفریقا فرصتی دهد تا اقداماتی برای بالا بردن سطح زندگی و برابری بین زن و مرد و عدالت و... در شهرهای خود انجام دهند.

کد خبر 208415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز