همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از ارسال سرم ضد عقرب و ضد مارگزیدگی به مناطق زلزله ‌زده بوشهر خبر داد.

وقوع زلزله در شهر کاکی بوشهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر محمدمهدی گویا که شب گذشته به منظور بررسی وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده به بوشهر رفته است، گفت: مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در بوشهر حتی در شرایط عادی سال هم دیده می‌شود و در حال حاضر به دلیل حادثه زلزله، احتمال مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی در این مناطق زیاد است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این سرمها از تهران و بخشی دیگر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تامین شده است، گفت: خوشبختانه کمبودی از نظر تامین سرم ضدمار گزیدگی و عقرب‌گزیدگی وجود ندارد.

گویا همچنین با اشاره به مالاریا خیز بودن این منطقه گفت: از صبح امروز عملیات سمپاشی در مناطق زلزله زده آغاز شده و همچنین تعداد 500 تخته پشه بند در اختیار مردم منطقه قرار گرفته است که به نظر می‌رسد کافی باشد.

وی، مهم‌ترین مشکل منطقه زلزله‌زده را قطع آب و برق عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در ساعات اولیه وقوع زلزله، مشکل آب آشامیدنی از طریق توزیع آبهای بطری مرتفع شد و همچنان توزیع آب آشامیدنی سالم به مردم منطقه ادامه دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت همچنین از آماده باش تمامی نیروهای امدادی و درمانی در منطقه خبر داد.

 

کد خبر 208405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز