همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از حادثه زلزله بوشهر، با آسیب دیدگان و آوارگان این زلزله همدردی کرده و کمیسیون‌های بهداشت و درمان را مسئول پیگیری وضعیت زلزله زدگان کرد.

وقوع زلزله در شهر کاکی بوشهر

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به مقام معنوی آن حضرت به بیان قسمت هایی از تاریخ ثقیثه پرداخت.

لاریجانی ادامه داد: حضرت فاطمه با سخنرانی خود در مسجد مدینه نشان داد که پافشاری آن حضرت در اجرای سنت هاست. به جای فرمانروایی بر مبنای ضابطه هایی که گاه می تواند مردم پسند باشد. مانند دموکراسی هایی که در بهترین شرایط مبنایی جز مردم پسند بودن را قائل نیستند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دموکراسی ها حالی پیدا کرده اند که هم از درون و هم از بیرون با بحران و بن بست مواجه گردیده اند اما در مکتب فاطمی سعادت بشر را نباید در دریافت های چشم های نزدیک بین جستجو کرد بلکه سعادت دراز مدت بشر در تکیه بر هدایت علوی و نبوی و هدایت های الهی نفهته است و آن را باید با اسلام شناسی از درون مکتب کاوش نمود.

وی تاکید کرد: این درس بزرگی است که در مسیر انقلاب باید همیشه به آن پایبند باشیم.

لاریجانی همچنین  از زحمات سازمان های انرژی اتمی که در روز ملی فناوری هسته ای گوشه ای از آن را اعلام کردند سپاسگزاری کرد و گفت: دکتر عباسی در جلسه غیر علنی امروز این بخش از تحقیقات خود را برای همکاران به خوبی تشریح کرد.

لاریجانی تاکید کرد: امیدواریم با پایمردی و هوشمندی در مسیر ترقیات دانش هسته ای، عزت و سرافرازی برای ملت تدارک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز تاسف از حادثه زلزله دیروز بوشهر گفت: نمایندگان مجلس ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان برای درگذشتگان آرزوی علو درجات می کنند و از وزارت کشور و سازمان هلال احمر می خواهیم با جدیت به وضع آوارگان و آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

وی همچنین گفت: لازم است کمیسیون های عمران و بهداشت در خصوص وضعیت آوارگان و آسیب دیدگان بررسی های لازم را انجام دهند.

رئیس مجلس در پایان از اعزام کمیته ای از نمایندگان مجلس برای حضور در مناطق زلزله زده برای رسیدگی به وضعیت آنان خبر داد.

کد خبر 208343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز