چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استاندار بوشهرشمار کشته‌شدگان زلزله روز گذشته کاکی را 37 تن اعلام کرد و گفت: در این زلزله 850 تن نیز مجروح شده‌اند که 750 نفربه صورت سرپایی توسط تکنیسین‌های اورژانس درمان شدند.

به گزارش ایسنا، حسنوند همچنین اطمینان خاطر داد که با توجه به فاصله 150 کیلومتری نیروگاه بوشهر از کانون زلزله، خوشختانه آسیبی به این نیروگاه وارد نشده است.

برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات دریافتی این زمین لرزه 850 مصدوم بر جای گذاشته است که تنها 100 تن از این افراد در بیمارستان بستری شده‌اند گفت: حال عمومی این مصدومان مساعد گزارش شده و 750 نفر دیگر نیز به صورت سرپایی توسط تکنیسین‌های اورژانس درمان شدند.

وی با اعلام خبر برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده گفت: شب گذشته عملیات آواربرداری نیزبه پایان رسید و امدادگران توانستند تعدادی از افراد محبوس شده را نجات دهند.

حسنوند با اعلام خبر تخریب 700 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده گفت: بیش از 100 واحد مسکونی نیز حدود 50 درصد تخریب شده‌اند.

به گفته وی صبح امروز معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور و جمعی از اعضای هیات دولت از مناطق زلزله زده بازدید خواهند کرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اتمام عملیات جست و جو و نجات در مناطق زلزله زده بوشهر خبر داد.

محمود مظفر  نیز در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده بوشهر با اشاره به حضور و فعالیت بیش از 500 امدادگر این سازمان، گفت: در پی وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری در منطقه کاکی استان بوشهر بلافاصله اقدامات این سازمان در راستای جست و جو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری آغاز شد.

وی در حالی که در مناطق زلزله زده حضور داشت و از نزدیک مدیریت عملیات را بر عهده گرفته است، با بیان اینکه هفت تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) و دستگاه‌های زنده یاب به محل حادثه اعزام شده‌اند گفت: شب گذشته 20 نفر از محبوس شدگان آوار توسط امدادگران نجات یافتند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات جست و جو و نجات به اتمام رسیده است؛ گفت: با این حال بالگردهای جمعیت هلال احمر وظیفه رصد هوایی این مناطق را بر عهده دارند.

مظفر با بیان اینکه آخرین آمار مجروحان به 850 تن رسیده است، گفت: 1000 تخته چادر نیز میان زلزله زدگان توزیع شده است و همچنان نیز کار اسکان و تغذیه اضطراری زلزله زدگان ادامه دارد.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر امکانات خود را برای امدادرسانی به 3000نفر رد منطقه مستقر کرده است.

تحویل 33جسد به پزشکی قانونی تاکنون

همچنین دکتر رضایی مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر نیز با بیان اینکه تاکنون 33 جسد تحویل پزشکی قانونی شده است، گفت: سه تیم از کارشناسان پزشکی قانونی نیز به منطقه اعزام شده‌اند تا کار بررسی و صدور جواز دفن به سرعت پیگیری شود.

همچنین دکتر فقیه رییس جمعیت هلال احمر شب گذشته از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با مرکز مدیریت و کنترل هماهنگی امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان بوشهر ارتباط برقرار کرد و در جریان آخرین روند امدادرسانی به زلزله زدگان بوشهری قرار گرفت.

حال مجروحان زلزله بوشهر مساعد است

مسئول ستاد حوادث عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه زلزله روز گذشته این استان از انتقال 111 تن از مجروحان به بیمارستان‌های شهر بوشهر خبر داد.

سیدمجید حسینی در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پس از وقوع زلزله عمده حادثه دیدگان به بیمارستان زینبیه خورموج منتقل شدند گفت: پس از بستری شدن این افراد در این بیمارستان اقدامات اورژانس برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌های دیگر آغاز شد.

وی با اشاره به انتقال حادثه دیدگان زلزله روز گذشته بوشهر به بیمارستان‌های شهر بوشهر اظهار کرد: در مجموع 111 تن از حادثه دیدگان از بیمارستان زینبیه به بیمارستان های بوشهر منتقل شدند که از این میان 66 تن به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، 53 تن به بیمارستان سلمان فارسی و سه تن دیگر نیز به بیمارستان خاتم الانبیاء نیروی دریایی بوشهر منتقل شدند.

به گفته مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین 10 تن دیگر از حادثه دیدگان نیز همچنان در بیمارستان زینبیه خورموج هستند که این افراد طی امروز یا فردا ترخیص خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه عملیات انتقال مصدومان به اتمام رسیده است، درباره عمده آسیب‌های وارد شده به حادثه دیدگان در زلزله روز گذشته نیز به ایسنا گفت: اغلب مصدومان به دلیل تروما و ضربه در بیمارستان هستند.

مسوول ستاد هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهرهمچنین درباره برخی اظهارات مبنی بر وخیم بودن حال 100 تن از حادثه دیدگان زلزله اخیر نیز گفت: چنین چیزی صحت ندارد و این افراد اگرچه دچار صدمات و آسیب‌هایی شده‌اند اما وضعیت عمده آنان مساعد است.

استقرار خدمات و امکانات درمانی مورد نیاز در منطقه زلزله زده

دکتر غلامرضا حیدری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خدمات و امکانات درمانی مورد نیاز برای حادثه دیدگان زلزله زده بخش‌های کاکی و شنبه و طسوج در شهرستان دشتی مستقر شده است.

وی افزود: همه اکیپ‌های درمانی و معاونت‌های بهداشتی شهرستان‌های همجوار و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در منطقه زلزله زده حضور دارند و کماکان خدمات رسانی به زخمیان و افرادی که زیرآور مانده‌اند را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: برخی مصدومان به صورت سرپایی درمان و افرادی نیز که به خدمات تخصصی نیاز دارند به بیمارستان زینبیه خورموج و شهدای خلیج فارس بوشهر اعزام می شوند.

دکتر حیدری اضافه کرد: در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، شیرخشک و دیگر اقلام مورد نیاز در مرکز بهداشتی درمانی شهید فاریابی شهر زلزله زده شنبه فراهم شده و روند خدمات رسانی به مصدومان نیز ادامه دارد.

وی یادآورشد: اقدامات گروه های بهداشتی برای خدمات ضدعفونی، بهداشت محیط و مواد غذایی، آب و جلوگیری از انتشار بیماری‌های شایع پس از عملیات نجات انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین آمبولانس و نیروهای خدمات درمانی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت عمران ساحل سپاه، نیروی دریایی سپاه و سایر ارگان های دیگر درمنطقه زلزله زده حضور دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد برای امداد رسانی به مصدومان اعلام آمادگی کرده‌اند ولی تاکنون توانسته‌ایم از توان استان برای امداد رسانی به مصدومان استفاده کنیم.

بسیج نیروهای امدادی استان بوشهر در مناطق زلزله‌زده

رستمی معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه امکانات استان بوشهر برای کمک به زلزله‌زدگان بسیج شده‌ است، همچنین گفت: چهار استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر بوده‌اند، نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله‌زده اعزام کردند.

وی در عین حال اظهار کرد: ستاد بحران استان بوشهر تشکیل شده و بسیج امکانات نیز صورت گرفته است .

براساس گزارش ایسنا، زلزله 6/1 ریشتری بوشهر روز گذشته در ساعت 16:22:49 در منطقه کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر رخ داد که طی آن تاکنون 37 تن کشته و 850 تن مجروح شده‌اند.

کد خبر 208355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز