همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اظهارنظرهای وزیر علوم مبنی بر احتمال اجرایی شدن دستور رئیس‌جمهور در خصوص برکناری روسای دانشگاه‌ها گفت: رئیس‌جمهور از طریق وزرایش چنین حقی دارد اما درخواست نمایندگان از وزیر علوم این است که چنین اقدامی را انجام ندهد.

به گزارش مهر، جواد هروی درباره اظهارنظر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اجرایی شدن برکناری روسای دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس در صورت دستور احمدی‌نژاد و حق دخالت رئیس‌جمهور در برکناری روسای دانشگاه گفت: مسئولان اجرایی حق انتصاب و عزل مدیران‌شان را دارند و طبیعتاً اگر رئیس‌جمهور هم قصد داشته باشد در این زمینه اقدام کند از طریق وزرای خود وارد می‌شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور به عنوان فرد نخست قدرت اجرایی کشور این حق را دارد که از طریق وزرایش، کسی را برکنار یا منصوب کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه «وزرا یا روسای سازمان‌ها می‌توانند در مقابل خواسته رئیس جمهور مقاومت نشان دهند» افزود: اگر قرار بر این بود که مدیران و مسئولان نظام بر اساس وظیفه خود عمل کنند پس نمایندگان هم در قبال بسیاری از مسائل می‌توانستند انتقاد، اعتراض یا استیضاح کنند و کوتاه هم نیایند اما همه باید حساسیت‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری را در نظر بگیریم.

هروی تأکید کرد: عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها در اختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است اما نه اینکه در واپسین ماه‌های نزدیک به انتخابات مهم ریاست جمهوری، کانون‌هایی که به محیط‌های دانشجویی متصل هستند و هیجانات عظیمی در درون خود نهفته دارند، شاید با این حرکات ناصحیح ملتهب شوند.

وی همچنین به یک خواسته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش بر اساس ارتباطاتی که با وزیر علوم داشتند از وی خواستند که در این مقطع زمانی، چنین اقدامات نکوهیده و نامعقول انجام ندهد و کامران دانشجو هم پذیرفت.

کد خبر 208003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز