همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دومین بار طی دو روز گذشته اعلام کرد که اگر رئیس‌جمهور یک بار دیگر درباره برکناری رئیس دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس دستور دهد، اقدام مورد نظر مافوق خود را انجام می‌دهد.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه 19 فروردین ماه برای دومین بار در دیدارهای نوروزی پس از تعطیلات نوروز 1392 درباره نامه محمود احمدی‌نژاد برای عزل دو رئیس دانشگاه تهران و تربیت مدرس اظهارنظر کرد؛ نامه‌ای که در آخرین روز کاری سال 1391 توسط رسانه‌ها منتشر شد و گمانه‌هایی نه چندان جدید درباره تغییر رئیس این دو دانشگاه را قوت بخشید.

پایگاه رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه 19 فروردین ماه نوشت: کامران دانشجو در دیدار نوروزی مدیران و کارکنان حوزه‌های وزارتی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نامه رئیس‌جمهور به وی مبنی بر تغییر روسای دو دانشگاه‌ تهران و تربیت مدرس گفت: در خصوص این نامه که اول بهمن ماه 91 بصورت مستقیم در جلسه دولت دریافت کردم، با رئیس جمهور تبادل‌نظر کردم و ایشان پس از شنیدن توضیحات بنده، دستور شفاهی یا کتبی جدیدی ارائه نداد و طبعاً در صورت اعلام‌نظر جدید توسط رئیس‌جمهور دستور وی اجرا می‌شود.

این برای دومین بار است که کامران دانشجو اظهار می‌کند که اگر رئیس‌جمهور یک بار دیگر درباره برکناری رئیس دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس دستور دهد، اقدام مورد نظر مافوق خود را انجام می‌دهد.

کامران دانشجو یکشنبه 18 فروردین ماه نیز در جمع برخی روسای دانشگاهها گفته بود: «اینجانب نامه مذکور را اول بهمن 1391 یعنی 58 روز قبل از انتشار آن، در حاشیه جلسه هیأت دولت دریافت کردم و در همان زمان در دیداری صمیمانه با ریاست محترم جمهوری، توضیحات مورد نظر را به استحضار ایشان رساندم و پس از آن تاکنون دستور جدیدی اعم از کتبی یا شفاهی در این رابطه ابلاغ نشده است. بدیهی است در چنین مواردی نظرات تبیین می‌شود اما تصمیم نهایی بر اساس رعایت موازین و سلسله مراتب با رئیس‌جمهور محترم است و اوامر صادره اجرا می‌گردد.»

کد خبر 207999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز