همشهری آنلاین: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد تمامی متولدان ذکور سال 74 که امسال به سن مشمولیت می‌رسند باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مشمولیت اقدام کنند.

سرباز

مهر نوشت: سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر ماده (2) قانون خدمت وظیفه عمومی، هرفرد ذکور ایرانی از اول ماهی که طی آن به سن 18 سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی بوده و باید به منظور تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کند.

براساس این اطلاعیه، لازم است که مشمولان در همین رابطه نسبت به موارد زیر آگاهی داشته و مطابق ضوابط مطرح شده عمل کنند:

الف) افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت ترک تحصیل کرده،انصراف داده ،اخراج شده یا فارغ التحصیل شده‌اند، پس از رسیدن به 18 سال تمام (سن مشمولیت) ظرف مدت شش ماه مهلت داشته تا خود را معرفی کنند.

ب) دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی که پس از رسیدن به 18 سال تمام (سن مشمولیت) ،همچنان از معافیت تحصیلی بهره‌مند بوده، درصورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و فراغت ازتحصیل حداکثر به مدت یکسال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

این اطلاعیه تاکید کرد: مشمولان در صورتیکه در موعدهای تعیین شده وضعیت خدمتی خویش را مشخص نکنند وارد غیبت شده و با محرومیت‌هایی نظیر: ممنوعیت خروج از کشور، عدم امکان ادامه تحصیل، اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شوند.

کد خبر 207976
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز