شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

نام بورس اوراق بهادار استانبول به بورس استانبول تغییر یافت و نخستین زنگ بورس استانبول را رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه به صدا در آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، از بورس اوراق بهادار استانبول که صاحب یک سنت ۱٤۰ ساله است، از این پس، با نام بورس استانبول یاد خواهد شد.براساس این گزارش، به‌منظور معرفی بورس استانبول و به صدا در‌آوردن نخستین زنگ، در ساختمان بورس در محله ایستینیه استانبول مراسمی به میزبانی رؤسای مالی ترکیه برگزار شد. در این مراسم رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه، علی باباجان معاون نخست‌وزیر، وحدالدین ارتاش رئیس شورای بازار سرمایه و ابراهیم تورهان رئیس هیأت مدیره بورس استانبول شرکت کردند.

با ورود رجب طیب اردوغان به ساختمان بورس، مراسم آغاز شد و اردوغان نخستین زنگ بورس را به صدا درآورد.با نواخته شدن نخستین زنگ بورس استانبول، پرچم‌های ترکیه برفراز پل‌های بوغازایچی و سلطان محمد فاتح به اهتزاز در آمد. در این بین، ابراهیم تورهان طی سخنرانی خود از آغاز همکاری بورس استانبول و بورس مصر خبر داد. ابراهیم تورهان، مدیرعامل بورس اوراق بهادار استانبول در نشستی که به همین منظور با اصحاب رسانه برگزار شده بود، از همکاری این دو بازار با یکدیگر سخن گفت.

تورهان در این‌باره گفت: در آینده‌ای نزدیک طی انجام آخرین مراحل پروژه مشترک با بورس مصر، بورس اوراق بهادار استانبول با بورس اوراق بهادار مصر ادغام خواهند شد.او افزود: به تمامی سرمایه‌گذاران و سهامداران این نوید را می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک همکاری‌های وسیعی در بخش خدمات مالی با کشور مصر خواهیم داشت.

کد خبر 207602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز