همشهری آنلاین: بی اطلاعی از ساختار دولت جدید باعث آغاز به کار توام با تشنج بورس ایتالیا شده است. به گفته منتقدان، ناپایداری بازار ایتالیا تاثیر زیادی بر اقتصاد بین الملل گذاشته است.

borsa

به گزارش یورونیوز از روز شنبه پی یرلوییجی برسانی، رهبر ائتلاف چپ میانه در تلاش برای پیدا کردن یک شریک برای دولت ائتلافی است.

او روز چهارشنبه با نمایندگان جنبش پنج ستاره که موفق به کسب رتبه سوم در انتخابات شده اند مذاکره کرد اما بر اساس اعلام سخنگوی این جنبش، گفتگوها برای ائتلاف تا کنون بی نتیجه بوده است. نماینده جنبش پنج ستاره در جمع خبرنگاران گفت: "ما هیچ مشکلی برای تشکیل دولت براساس برنامه هایمان نداریم و از توانایی لازم برای اداره آن نیز برخورداریم، اما این بستگی به دیگر احزاب نیز دارد که تا چه اندازه با برنامه های ما موافق باشند. ما یک ویژگی مهم داریم که دیگران فاقد آنند و آن اعتبار ماست."

تنها با ایجاد توافق میان احزاب اصلی ایتالیا می‌توان اقتصاد این کشور را از پرتگاه نجات داد. حزب آقای برسانی در انتخابات ماه گذشته موفق به کسب اکثریت آرا در مجلس نمانیدگان شد اما نتوانست آرای لازم در سنا را به دست آورد.

پی یر لوییجی برسانی بزودی نتایج مذاکراتش با رهبران احزاب سیاسی برای تشکیل دولت جدید را به اطلاع جورجو ناپولیتانو رئیس جمهورایتالیا می رساند.

 

کد خبر 206504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز