شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 17واحد کاهش یافت و به 40هزارو134واحد رسید.

این شاخص در روز‌های نوروز توانست دو هزارو110واحد افزایش یابد و برای نخستین‌بار از مرز 40هزار واحد عبور کند. در دادوستد‌های روز گذشته شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و کاهش ارزش سهام این دو شرکت در مجموع 68واحد اثر منفی روی شاخص بر جای گذاشت.دیروز همچنین شاخص‌های 30شرکت بزرگ بورس و صنعت هم کاهش یافتند اما شاخص شناور آزاد4.8واحد رشد کرد.

مبادله 69میلیارد تومان سهام در بورس

سهامداران بورس تهران دیروز 211میلیون سهم به ارزش 69میلیارد تومان دربورس دادوستد کردند. دیروز همچنین شرکت‌های کربن ایران، گروه صنعتی بارز، بین‌المللی محصولات پارس، ایران مرینوس، صنایع آذرآب، سیمان آرتا اردبیل، فولاد امیر‌کبیر کاشان و گروه صنعتی بوتان با صف خرید سهامداران مواجه شدند، صف خرید سهام پاکسان هم با ثبت 486تقاضا به 22میلیون سهم رسید. شرکت‌های نوسازی و ساختمان تهران، تولید محور خودرو، بین‌المللی توسعه ساختمان و سرمایه‌گذاری البرز هم با صف فروش سهامداران مواجه شدند.

مبادلات کم‌فروغ در بورس کالا

بورس کالای ایران نخستین روز مبادلات خود را پس از تعطیلات نوروز کم‌فروغ آغاز کرد و در رینگ کشاورزی و فلزات هم هیچ معامله‌ای انجام نشد.در دادو ستد‌های روز گذشته و در رینگ فلزات فقط معاملات مچینگ شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ثبت رسید و محصول دیگری دادوستد نشد. معاملات مچینگ شرکت فولاد مبارکه اصفهان مربوط به فروش پنج هزارو360تن ورق گرم ‍C به قیمت 1627تومان و سه هزارو280تن ورق گرم B ‌به قیمت 1608تومان بود که نهایتا این معاملات به ثبت رسید.

اما دیروز اگرچه در هیچ کدام از تالار‌های بورس کالا مبادله‌ای انجام نشد اما دررینگ پتروشیمی 270تن قیر صادراتی فروخته شد. دیروز شرکت بام‌گستر زرین شرق موفق به فروش 270تن قیر به قیمت‌های 600و 622دلار و 22سنت به‌صورت نقد شد.

کد خبر 207601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز