همشهری آنلاین: سامسونگ با افزایش سود دهی خود در سه ماهه اول سال 2013 روبرو بوده که به گفته این شرکت بخش بزرگ آن به واسطه افزایش فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت است.

samsung-galaxy

به گزارش وال‌استریت ژورنال، روز گذشته این شرکت اعلام کرد که سودش برای سه ماهه اول سال 2013 بین 7.6 و 8 میلیارد دلار خواهد بود. این در حالی است که سود سامسونگ در دوره مشابه سال 2012 پنج میلیارد دلار بود.

از طرفی درآمد کلی سامسونگ، بزرگترین شرکت کره جنوبی از نظر سرمایه، بین 51 تا 53 تریلیون وون معادل 45 میلیارد و 46.8 میلیارد دلار پیش‌بینی شده‌است.

تحلیل‌گران معتقدند با عرضه گوشی گلکسی اس 4 توسط سامسونگ که ماه گذشته رونمایی شده بود، روند افزایش سوددهی این شرکت در سه ماهه دوم سال 2013 ادامه خواهد داشت.

البته هنوز سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند گران قیمت از رقیب خود، اپل عقب است. در حالی که سال گذشته سامسونگ با پشت سر گذاشتن نوکیا، بزگترین تولید کننده تلفن‌های همراه (هوشمند و غیر هوشمند) شد، سود اپل دوبرابر سامسونگ بود.

پیش‌بینی می‌شود رقابت اصلی اپل و سامسونگ در سال 2013 برای تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت با عرضه گلکسی اس 4 توسط سامسونگ شدت بیشتری بگیرد.

کد خبر 207537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز