همشهری آنلاین: میلیون‌ها هموطن در تعطیلات نوروزی به زیارت اماکن مقدس داخلی و خارج کشور مشرف شدند که حاکی از ارادت مردم شریف به ائمه اطهار علیهم‌السلام و اماکن مذهبی است.

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی حج در مشهد به نقل از محمود ممتاز معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اعلام کرد که 17 میلیون زائر از 26 اسفند ماه 1391 تا 15 فروردین ماه توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را یافته‌اند که این آمار نسبت به نوروز 1391 به اندازه 10 میلیون نفر رشد داشته است.

از طرف دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز نیز اعلام کرد که آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) از 29 اسفند ماه 91 تا 6 فروردین 92 میزبان بیش از پنج و نیم میلیون زائر و گردشگر نوروزی بوده است. همچنین سید محمدحسن دستغیب مدیر آستان احمدی و محمدی (ع) 10 فروردین ماه به فارس اعلام کرد که تعداد زائران حرم شاه‌چراغ (ع) به 6 میلیون و 921 هزار نفر رسیده است.

مسعود اخوان، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در زمستان سال 91 از اعزام روزانه دو هزار زائر ایرانی از طریق مرز زمینی و هوایی به عتبات عالیات خبر داده و اعلام کرده بود که اعزام زائران به عتبات در تعطیلات نوروزی افزایش هم پیدا می‌کند. به همین ترتیب است استقبال زائران از سایر اماکن مقدس و امامزادگان در نقاط مختلف کشور و همچنین حرمین شریفین در مدینه منوره و مکه مکرمه.

گزارش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری علاوه بر پرداختن به توصیه‌های سفر و مطالب معنوی برای زائران حرمین شریفین و عتبات عالیات، به معرفی چهره‌های سیاسی و فرهنگی که نوروز 92 را در عربستان و عراق سپری کرده‌اند نیز پرداخته است.

بر اساس این گزارش، علی‌اکبر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه دوران دفاع مقدس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علی دارابی معاون سازمان صدا و سیما، محمد اسماعیل شوشتری وزیر اسبق دادگستری، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور از جمله چهره‌هایی بودند که نوروز 92 را در مدینه منوره و مکه مکرمه گذراندند.

همچنین اعضای تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتوسازی نیز در نوروز 92 با سفر به مدینه منوره و مکه مکرمه اعمال عمره مفرده را به جای آوردند.

همچنین آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع دولت محمود احمدی‌نژاد و حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز از چهره‌های فرهنگی و سیاسی بودند که در آستانه یا ضمن تعطیلات نوروزی به کربلای معلی رفتند.

کد خبر 207417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز