مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از فعال شدن سامانه بارشی در پایتخت خبر داد و گفت: براساس ورود این سامانه شاهد کاهش ۸ درجه‌ای دما در سطح کشور و شدت یافتن بارش‌ها در کلان‌شهر تهران خواهیم شد.

فارس نوشت: عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به سامانه جدید بارشی که 15 فروردین ماه از نوار غربی وارد کشور شده است، اظهار داشت: بر همین اساس بارش‌ها در سطح کشور آغاز شده است و از بعدازظهر 16 فروردین ماه و طی روز شنبه بارش باران، وزش باد و رگبار‌های موقتی کوتاه مدت تگرگ در استان‌های تهران، سمنان و ارتفاعات البرز منتهی به استان‌های مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با پیش‌بینی آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان‌های مزبور، افزود: با ورود این سامانه بارشی کاهش 8 درجه‌ای دما در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها در بخش‌های جنوبی و شرقی استان تهران از شدت بیشتری برخوردار می‌شود، یادآور شد: احتمال بارش تگرگ در مناطق مرتفع و بخش‌های شمالی این استان دور از انتظار نیست.

امیدوار شهری بیان داشت: 16 فروردین ماه این سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و غرب کرمان و 17 فروردین ماه در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد و غرب خراسان فعال می‌شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آب‌های خلیج‌فارس به دلیل ورود سامانه جدید بارشی مواج خواهد بود و در مناطق مستعد برف‌گیر و سردسیر رشته‌کوه البرز ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

کد خبر 207337
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز