همشهری آنلاین: رئیس جمهور از اختصاص بودجه 200 میلیارد تومانی ویژه زیارت برای شهر مشهد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد عصر چهار شنبه 92/01/14 در مراسم افتتاحیه سد ارداک چناران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته یک سری مشکلات برای درآمدهای خزانه وجود داشت اما ملت در حال طی کردن قله‌های پیشرفت است و این مشکلات راه به جایی نخواهد برد.

پروژه‌های نیمه تمام بدون یک ریال بودجه هم تکمیل می‌شود

رئیس جمهور تصریح کرد: حتی اگر یک ریال هم بودجه وارد خزانه نشود باز هم پروژه‌های نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

احمدی نژاد کرد: اگر همه شیاطین هم بسیج شوند نمی‌توانند جلوی پیشرفت نظام اسلامی را بگیرند.

وی با بیان اینکه بحث آب مهم ترین مسئله به عنوان محور آبادانی در کشور است، عنوان کرد: در وزارت نیرو و معاونت برنامه ریزی برنامه های گسترده‌ای برای صیانت از منابع آب کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مشهد از جهات گوناگون برای ملت ایران مهم و با ارزش است و مرکز گرایش دلهاست ادامه داد: خدا را شاکرم در سال جدید توفیق آستان بوسی امام رضا(ع) را عنایت کرد تا سد ارداک نیز در این شهر به بهره برداری برسد و در خدمت مردم مشهد قرار بگیرد.

تدوین برنامه جامع برای بهره برداری از تمامی منابع آبی

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه هر جا آبی هست برای بهره برداری مناسب از آن برنامه ای جامع تهیه شده است، بیان کرد: این برنامه‌ها در مسیر اجرا قرار گرفته و یا در حال مطالعه است.

وی با بیان اینکه هر سال عده ای جذب این شهر می‌شوند و مصرف آب در این شهر مقدس بالاست افزود: در فصل اوج زائر مصرف انرژی بالا می‌رود و بنا براین باید برنامه ای ویژه برای روزهای اوج مصرف تهیه شود.

سد ارداک ذخیره روزهای اوج حضور زائران در مشهد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سد ارداک ذخیره ای است برای روزهای اوج حضور زائران، در آغاز سال و فصل تابستان تاکید کرد: ذخیره‌ای که در سد ارداک وجود دارد می‌تواند به نیاز زائران پاسخ دهد و علاوه بر این کشاورزان پایین دست نیز آبی مطمئن خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این سد هدیه‌ای است به مردم مشهد و روستاهای اطراف آن یادآور شد: تا پایان دولت تعداد زیادی طرح آبی در کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: بعد از سد ارداک، سد گتوند در خوزستان که در حال حاضر دو میلیارد متر مکعب آب پشت آن است مهار شده آماده بهره برداری است.

کد خبر 207257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز