چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ضد مافیای ایتالیا در عملیاتی بی سابقه موفق به کشف و توقیف اموال مافیا به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون یورو شد که بزرگترین در تاریخ این کشور محسوب می شود.

بزرگترین عملیات ضد مافیا در تاریخ ایتالیا

به گزارش ایرنا، پلیس ضد مافیای ایتالیا روز چهارشنبه در عملیاتی بی سابقه در جزیره سیسیل در جنوب این کشور، اموال مافیا به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون یورو را توقیف کرد.

تمام این اموال تنها متعلق به شخصی به نام ˈویتو نیکاستریˈ تاجر 57 ساله ایتالیایی بود که در بخش انرژی خورشیدی و بادی در جنوب این کشور فعالیت می کرد و از جمله چهره های سرشناس و مهم ایتالیا در این بخش محسوب می شود.

این اموال کلان که در طی 30 سال روی هم انباشته شد متشکل از 43 شرکت و سهام، 98 ساختمان، هفت خودرو قایق و موتور، 66 مورد حساب بانکی، قرارداد بیمه، سهام بانکی، کارت کردیت وبودجه سرمایه گذاری است.

به عقیده پلیس، فرد مذکور آگاهانه در رویدادهای مختلف و مهم جنایی مافیا دست داشته است.

وی از طریق فعالیت های تجاری روابطی مهم در لوکزامبورگ ، دانمارک و اسپانیا بدست اورده بود و توانست از طریق نزدیکی با سران اصلی مافیا، از یک سیم کش عادی تبدیل به یک تاجر بزرگ در بخش انرژی و کارشناس دستگاه های تولید انرژی برق و منابع قابل تجدید شود که اهمیت خاصی در این استان پیدا کرد.

پلیس اعلام کرد که او نزدیک به ˈمسینا دناروˈ یکی از سران اصلی مافیا بود.

دستور توقیف اموال وی از سوی دادگاه شهر تراپانی صادر شد که حاکی از معاملات کلان مافیا در بش انرژی بادی است تجارتی که این سیستم جنایی سازمان دهی شده را تقویت می کرد.

در اسفند ماه گذشته دهها هزار ایتالیایی در شهر فلورانس در شمال این کشور علیه مافیا و برای بزرگداشت قربانیان آن در خیابانهای این شهر تظاهرات کردند.

مافیا متشکل از گروه های خلافکار و جنایی در جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا است که در اواسط قرن 19 میلادی به دلیل بی اعتمادی مردم به حکومت و سیستم قانونی و وابستگی مردم به افراد محلی قدرتمند در استان سیسیل بوجود آمد و بعدها به شرق ایالات متحده آمریکا و استرالیا نیز گسترش یافت.

جرایم سازمان یافته در ایتالیا تحت تسلط چهار طایفه مافیایی ˈکوزا نوستراˈ در سیسیل، ˈکاموراˈ در اطراف ناپل، ˈاندرانگتاˈ در منطقه کالابریا و گروه ˈساکرا کورونا یونیتاˈ در استان پولیا است.

تجار و کسبه ایتالیایی، از مغازه ها تا رستوران ها، بازارهای روز و از دست فروشان تا هتل ها، همواره متحمل باجگیری های مافیا در این کشور هستند و بحران اقتصادی نیز فرصتهای تازه ای برای مافیا جهت پولسازی فراهم کرده است.

فعالیتهای تجاری در ایتالیا روزانه شاهد یک هزار و 300 مورد جرم گروههای جنایی مافیا است. در ایتالیا حدود یک میلیون تاجر و کسبه، قربانی جرایم و باجگیریهای مافیایی هستند.

اتحادیه کسبه ایتالیا با اشاره به برخی ارقام و حجم مبادلات مافیا، اعلام کرد: مافیا 60 میلیارد یورو در سال از طریق قاچاق مواد مخدر و 870 میلیون یورو از قاچاق انسان و پنج میلیارد و 800 میلیون یورو از قاچاق اسلحه و یک میلیارد و 200 میلیون یورو از قاچاق اجناس کسب می کند و از طریق سرقت، دزدی و کلاهبرداری نیز یک میلیارد یورو درآمد دارد.

مافیا در بخش های مهم بازار، از کشتارگاهها تا بازارهای ماهی، از رستوران ها تا نانواییهای غیرقانونی و از بخش گردشگری تا اماکن شبانه تا بخش تشییع جنازه نفوذ دارد و از محل این بازارها نیز میلیاردها یورو درآمد کسب می کند.

فعالیت های تجاری مافیا همانند یک شرکت است که در آن مدیر، مشاور، متصدی و بخشهای اجرایی وجود دارد و فعالیتهای جنایی این شرکت از حالت تصادفی به حالت دائمی تبدیل شده است چرا که اداره اخاذی ها، رباخواری ها، تحمیل کالا و قاچاق مواد مخدر به مرکزی دائم و باثبات تبدیل شده و هر روز به جمع آوری درآمدهای نامشروع پرداخته و دامنه مشتریان خود را نیز گسترش می دهد.

کد خبر 207211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز