همشهری آنلاین: مردم ایتالیا در اعتراض به انتخاب دوره جورجیو ناپولیتانو به عنوان رئیس جمهوری ایتالیا در مقابل پارلمان این کشور تظاهرات کرده‌اند.

ایتالیا

به گزارش شبکه پرس تی وی، خیل عظیمی از مردم ایتالیا روز شنبه (۳۱ فروردین) پس از فراخوان بپه گریلو، رهبر جنبش پنج ستاره برای برپایی تظاهرات، در مقابل ساختمان پارلمان در رم پایتخت ایتالیا تجمع کردند.

معترضان با سردادن شعارهای « مسخره» و « بیرون بیا» در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند.

گریلو در فراخوان خود برای برپایی تظاهرات گفته بود، دیگر احزاب مهم کشور قصد دارند تا از ناپولیتانو ۸۷ ساله بخواهند تا به عنوان رئیس جمهوری «کودتا » به فعالیت خود ادامه دهد.

گریلو همچنین گفت، احزاب سیاسی توافق کرده‌اند تا به منظور حفظ وضعیت موجود، کشور را به طور ائتلافی اداره کنند .وی همچنین احزاب تاسیس شده در کشور را به امضای قراردادهای مخفیانه با دولت متهم کرد.

جورجیو ناپولیتانو، پس از قبول درخواست احزاب مهم سیاسی کشور برای شرکت در دوره دوم، اوایل روز شنبه بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری ایتالیا انتخاب شد.

یک هزار و هفت نفر از نمایندگان پارلمان و نمایندگان منطقه‌ای ایتالیا روز شنبه (۲۰ آوریل، ۳۱ فروردین) در ششمین رای‌گیری خود، با انتخاب ناپولیتانو، به بن‌بست سیاسی دو ماهه این کشور پایان دادند.

انتظار می‌رود ناپولیتانو، به منظور حل بحران مالی این کشور، دولت ائتلافی تشکیل دهد.

ایتالیا در دهه گذشته کندترین روند رشد اقتصادی را در منطقه یورو داشته است.

کد خبر 210272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز