یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان اعلام کرد: زاینده رود از نیمه دوم فروردین 92 دوباره زنده می‌شود.

زاینده‌ رود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: برای پاسخگویی به نیاز جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان و بخش‌های دیگر به آب، در این خصوص برنامه‌ای انقباضی اجرا می‌شود و بر اساس آن با صرفه جویی در بخش‌های مختلف از جمله آشامیدنی، کشاورزی و صنعت آب مورد نیاز حوزه زاینده رود تامین می‌شود.

آقای اسماعیلی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان از جمله حق آبه، نخستین بار در استان اصفهان درحال اجرا است افزود: به کشاورزان قول داده‌ا‌یم تا پایان امسال پروانه حق آبه داران تحویل آنان شود.

مدیریت واحد بر زاینده رود هم از دیگر مباحثی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان به آن اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو مسؤولیت مدیریت بر این حوزه را بر عهده گرفته و قرار است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مشکلات این حوزه به زودی برطرف شود.

وی به آغاز ساماندهی رودخانه زاینده رود هم اشاره کرد و افزود: بستر این رودخانه دچار مشکلاتی است که هم اکنون با مشارکت کشاورزان درحال برطرف شدن است.

آب ورودی حوضه زاینده رود در سال آبی 91-90 باوجود اضافه شدن آب تونل خدنگستان به آن، از 847 میلیون مترمکعب بالاتر نرفت و این رقم در مقایسه با میانگین بلند مدت حدود 44 درصد کاهش داشته است.

در 40 سال اخیر این رقم در مرتبه دوم کمترین آورد حوضه زاینده رود قرار دارد که بیانگر شدت خشکسالی در سال آبی گذشته است.

کد خبر 206855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز