همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نقل از مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا، دوری از ماده حساسیت‌زا را بهترین روش مقابله با آلرژی بهاره اعلام کرد.

allergy

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر صفورا محبی در توصیه‌هایی برای مقابله با آلرژی بهاره گفت: استفاده مرتب از وسایل تهویه و تصفیه هوا در منزل، دوری از محرک‌های تنفسی مثل هوای سرد، دود سیگار، عطرهای قوی و محرک‌های شیمیایی به این بیماران توصیه می‌شود.

وی با بیان این که با آغاز فصل بهار تعداد مراجعین به داروخانه جهت دریافت داروهای آنتی هیستامین و یا کورتون‌ها برای سرکوب علائم آلرژی چند برابر می‌شود، افزود: دوری از ماده حساسیت‌زا بهترین روش مقابله با آلرژی است و این آنقدر اهمیت دارد که برخی پزشکان به بیماران‌شان توصیه می‌کنند محل زندگی را عوض کنند.

دکتر محبی با بیان اینکه «هیچ تضمینی وجود ندارد که بیمار به مواد حساسیت‌زای منطقه جدید حساسیت نداشته باشد یا حساسیت پیدا نکند»، اظهار داشت: به همین دلیل استفاده مرتب از وسایل تهویه و تصفیه هوا در منزل و استفاده متناوب از ماسک‌های ضد گرد و غبار و همچنین دوری از محرک‌های تنفسی مثل هوای سرد، دود سیگار، عطرهای قوی و محرک‌های شیمیایی به این بیماران توصیه می‌شود.

وی گفت: گروهی از بیماران هستند که با رعایت کلیه موارد ذکر شده باز هم نیاز به مصرف دارو دارند که باید متذکر شد سه راه شکست درمان در این افراد مطرح است. بیمارانی که بویژه با کورتیکواستروئید درمان می‌شوند، به علت اینکه اثر فوری مشاهده نمی‌کنند از ادامه درمان منصرف می‌شوند. این بیماران باید بدانند که ویژگی‌های ضد التهابی کورتیکواستروئیدها نیازمند گذشت چندین روز از شروع درمان است تا کاملاً ظاهر شوند بنابراین این گروه از بیماران نباید خودسرانه داروی خود را قطع کنند.

وی افزود: خیلی از بیماران به محض اینکه علائم‌شان بهبود می‌یابد درمان را قطع می‌کنند که در اغلب موارد علائم ظرف چند روز مجدداً ظاهر می‌شوند. برای پرهیز از این موضوع بیمار باید بداند که کاهش التهاب مزمن نیازمند ادامه درمان حتی در غیاب علائم است.

دکتر محبی ادامه داد: برای بیمارانی که کورتون موضعی استفاده می‌کنند نیز استفاده صحیح از دارو برای رسیدن به درمان موفق حیاتی است بنابراین باید روش صحیح استفاده از داروهای موضعی هنگام تحویل دارو از داروخانه حتما از داروساز پرسیده شود.

کد خبر 206686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز