جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که 65 تا 70 درصد هزینه‌های درمان بر دوش مردم است، گفت: با مراجعه افراد به سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع، بدون صرف هزینه‌های بالا، بیماری‌هایشان شناسایی و درمان آن پیگیری می‌شود.

درمان پزشک بیمار

به گزارش مهر، دکتر فاطمه رخشانی در مراسم افتتاح کلینیک سطح سه فشارخون با مثبت ارزیابی کردن این کلینیک در کاشان گفت: این حرکت اقدام بسیار خوب، مردم پسندانه و مورد نیاز است.

وی، با ابراز خرسندی از افتتاح این کلینیک در کاشان افزود: ما این کار را با انگیزه‌ای مضاعف و پشتکار بیشتر در کشور پیگیری می‌کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه 65 تا 70 درصد هزینه‌های درمان بر دوش مردم است، تصریح کرد: این امر به خاطر این است که نقش طب عمومی در برنامه‌ها کم رنگ شده است.

رخشانی با اشاره به اینکه افتتاح و ساخت مراکز درمانی متعدد تنها راهکار ارتقای سطح سلامت جامعه نمی‌باشد، تاکید کرد: شناسایی و پیشگیری مهم‌ترین مسئله در ارتقای سطح سلامت است.

وی با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده در دنیا سعی در رفع این نابسامانی دارد، اذعان داشت: با مراجعه افراد به سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع، بیماری‌هایشان شناسایی و درمان آن پیگیری می‌شود.

معاون بهداشت، مراجعه متعدد بیمار برای شناخت بیماری و درمان‌اش را به چندین پزشک با صرف هزینه‌های گزاف را یادآور شد و گفت: این مشکل با مراجعه بیمار به سیستم پزشک خانواده و پیگیری درمان واحد و متمرکز بدون صرف هزینه‌های بالا برطرف می شود.

رخشانی با تاکید بر اینکه طی 30 سال اخیر خدمات و اقدامات بسیار زیادی در حوزه سلامت کشور انجام شده است، افزود: به دلیل نبود آموزش کافی در راستای برنامه‌های پیشگیرانه رضایت‌مندی مردم در سیستم مراقبت کم است.

به گفته وی، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح یک، کار بسیار خوب، موثر و ضروری است که اثربخشی آن با اجرای طرح در سطوح 2 و 3 تکمیل می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، نهادینه کردن فرهنگ آموزش و اطلاع رسانی در حوزه سلامت را تاکید و تصریح کرد: هفته سلامت هفته خدمت است که آموزش در خصوص پیشگیری و سبک زندگی سالم محور اصلی آن است.

کد خبر 208668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز