گروه اجتماعی: وزارت ارشاد به دنبال ایجاد فضایی تعاملی برای تعیین چارچوب‌ فعالیت رسانه‌های دیجیتالی است.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتالی در جمع خبرنگاران درباره نحوه و دلایل برگزاری اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتالی با اعلام این مطلب افزود: فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر تاثیر بسیار عمیقی بر روی اجتماع داشته و به‌طور چشمگیری بر روی فرهنگ مردم تاثیر ‌گذاشته است؛ به‌گونه‌ای که نحوه تولید و عرضه محصولات ساخته شده تغییر زیادی کرده است.

عیسی زارعی‌پور افزود:  پدیده‌های اجتماعی با تغییر مواجه شده‌اند و به‌طور کلی نوع چاپ و انتشار مطالب نیز با تغییر مواجه شده است ورود و حضور نهادی برای گردآوری و سامان‌بخشی به این عرصه ضروری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ‌سازی برای تولید محتوای دیجیتال و فراهم کردن محیطی برای هم‌افزایی پدیدآورندگان را از اهداف عمده این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره در 4 محور نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای خاص تلفنی و پایگاه‌های اینترنتی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتالی با اشاره به این‌که نیمه اول امسال قانون کپی‌رایت الزامی و اجرا می‌شود افزود: این قانون تنها مربوط به برنامه‌ها و نرم‌افزارهای داخلی است و مشمول تولیدات خارجی نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه نخستین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتالی و نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای از 24 تا 31 اردیبهشت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 20653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز