پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت بریتیش پترولیوم، غول نفتی انگلیس ممکن است در نتیجه تحریم‌های تحمیل شده بر ضد ایران مجبور شود میدان گاز طبیعی بروس در دریای شمال را پیش از موعد مقرر تعطیل کند.

به گزارش پرس تی وی داو جونز روز سه‌شنبه (۶ فروردین) گزارش داد بریتیش پترولیوم بدون دریافت گاز از میدان روم که شرکت ملی نفت ایران نیز مالک آن است و در مجاورت میدان بروس قرار دارد ممکن است مجبور شود که میدان بروس را تعطیل کند.

این شرکت نفتی انگلیسی عملیات‌های خود در میدان «روم» را نوامبر ۲۰۱۰ و در پی وضع تحریم‌های غیرقانونی غرب بر ضد بخش انرژی جمهوری اسلامی متوقف کرد.

داو جونز به نقل از سخنگوی بریتیش پترولیوم گزارش داد :«آینده بلند مدت تاسیسات بروس به میزان زیادی به توان تولید از میدان روم بستگی دارد. با توجه به شک و تردیدها ما آن‌چه که یک پروژه در حال انهدام را دربرمی‌گیرد و مدت زمانی که برای اجرای آن لازم است را در نظر می‌گیریم.»

تعطیلی میدان بروس تلاش‌های دولت انگلیس برای تقویت بخش انرژی این کشور را که به علت «سرمای هوا و تولیدات پیش بینی نشده و نشت خطوط لوله» با تورم مواجه شده است را تضعیف می‌کند.

امریکا و متحدان اروپایی این کشور از زمان وضع چهارمین دور از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر ضد ایران در ژوئن ۲۰۱۰ به طور جداگانه نیز تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه‌ای را علیه بخش انرژی جمهوری اسلامی وضع کرده‌‍‌اند.

امریکا و اتحادیه اروپا در ابتدای سال ۲۰۱۲ با هدف جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی سایر کشورها و اجرای تعاملات بانکی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی دور جدیدی از تحریم‌های غیرقانونی خود را بر ضد بخش‌های نفتی و مالی ایران وضع کردند.

تحریم‌های غیرقانونی طراحی شده از سوی امریکا بر ضد ایران بر اساس اتهامات بی‌پایه درباره پیگیری اهداف غیرنظامی در برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی به این کشور تحمیل شده است.

تهران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی از حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز برخوردار است.

کد خبر 206502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز