همشهری انلاین: دادستان کل مصر حکم دستگیری پنج فعال مهم سیاسی را به اتهام تحریک خشونت بر ضد حزب اخوان المسلمین وابسته به محمد مرسی صادر کرد.

egypt

این افراد طبق این حکم ممنوع الخروج شده اند.
دادستانی کل مصر در بیانیه ای اعلام کرد این پنج نفر متهم به تحریک « حمله به مردم، تخریب اموال عمومی و برهم زدن آرامش شهر » در درگیری های خیابانی روز جمعه هستند. 
به گزارش واحد مرکزی خبر،دادستانی کل مصر همچنین نواره نجم، دختر شاعر طنزپرداز معروف مصری را برای بازجویی درباره اتهامات مشابه احضار کرد. 
دادستانی مصر تصمیم دارد از سیاستمداران و اعضای احزاب که اظهاراتشان در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک ممکن است مردم را تحریک به تخریب اموال عمومی کرده باشد، بازجویی کند. 
رمضان بطیخ، سیاستمدارپیشین مصر گفت این اقدام طبق فرآیندهای قضایی صورت گرفته است که مقامات را مجاز می کند بلافاصله پس از شکایت از افراد با استناد به مدرک، آنها را دستگیر کنند. 
حکم دستگیری پنج فعال سیاسی مشهور مصری نیز پس از شکایت روز دوشنبه رسمی اخوان المسلمین از 169 نفر از جمله سران احزاب سیاسی به اتهام تحریک یا دست داشتن در خشونت های روز جمعه صادر شد. 
باتیخ با اشاره به هشدار مرسی درباره « اتخاذ تدابیر لازم » برای حفاظت از مردم در پی درگیری های روز جمعه در مقابل مقر اخوان المسلمین گفت با توجه به این که رئیس جمهور گفت افرادی که دست داشتن شان در خشونت ها ثابت شود، تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت، این اقدامات فقط مخالفان را هدف قرار نخواهد داد. 
او افزود : « شکی نیست همه گروه ها در بروز خشونت های اخیر مسئولند، زیرا این خشونت ها ناشی از بن بست سیاسی است.» 
به عقیده تحلیلگران، خشونت های روز جمعه موجب تیره شدن چشم انداز گفت و گو بین مرسی و متحدان اسلام گرای او با مخالفان شد که بخش عمده آنان سکولار و لیبرال هستند. این در حالی است که مصر با وجود گذشت دو سال از سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور پیشین همچنان درگیر آشفتگی های سیاسی است.  

کد خبر 206272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز