همشهری آنلاین: رییس فدراسیون فوتبال ایران ادعای بازیکن سابق تیم ملی کویت مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال کویت، تعویق زمان برگزاری دیدار این تیم با ایران را بصورت مشروط پذیرفته است، رد کرد.

عبدالله وبران

به گزارش ایرنا، عبدالله وبران به عنوان تحلیلگر دیدارایران وکویت روز دوشنبه در برنامه جیم اوفر شبکه ورزشی ابوظبی گفت: شیخ طلال فهد الصباح رییس فدراسیون فوتبال کویت به شرطی که ایران رای خود در انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را به سود شیخ سلمان بن ابراهیم به صندوق اندازد، با تاخیر زمان برگزاری دیدار دو تیم موافقت کرد.

وی مدعی شد: فدراسیون‌های ایران و کویت در این زمینه به توافق رسیده اند.

پیش ازاین زمان برگزاری دیدار تیم های کویت و ایران با عید نوروز مصادف شده بود و به همین دلیل فدراسیون فوتبال ایران ازکویت خواستار تاخیر زمان برگزاری این دیدار شد که مورد موافقت کویتی ها قرار گرفت.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران درگفت وگو با ایرنا هر گونه شرط کویت برای تغییر زمان این دیدار را رد کرد وگفت: چنین شرط و شروطی گذاشته نشده است.

ˈوبرانˈکه هم اکنون درامارات عربی متحده حضور دارد، شنبه شب نیز در گفت و گوی تلفنی در برنامه شبکه سوم سیمای کویت این اظهارات را بیان کرد و مدعی شد: تیم فوتبال ایران چنانچه قرار بود تعطیلات نوروز را سپری کند، در عید نوروز به امارات عربی متحده سفر نمی کرد.

تیم فوتبال کشورمان که به منظور برگزاری اردوی آماده سازی به امارات عربی متحده سفر کرده بود ، عصر یکشنبه از امارات عربی متحده وارد کویت شد و مورد استقبال مسوولان سفارت ایران در کویت، تعدادی از ایرانیان مقیم این کشور و مسوولان فدراسیون فوتبال کویت قرار گرفت.

عبدالله وبران اظهار داشت: ˈطلال فهدˈ مصلحت فوتبال کویت را درنظر نمی گیرد و حضور او در راس فدراسیون این کشور در شرایط کنونی به مصلحت فوتبال کویت نیست.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال کویت با حمایت از ˈشیخ سلمان بن ابراهیمˈ نامزد بحرینی ، اعتبار خود را در فوتبال آسیا به حراج گذاشته است ، تصریح کرد: کویت مسوول ˈشیخ سلمانˈ نیست و نباید علاقه‌ای به انتخاب او در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد اما شیخ طلال فهد الصباح ( رییس فدراسیون فوتبال کویت) برای پیروزی او در انتخابات همه تلاش خود را بکار گرفته است.

بازیکن سابق فدراسیون فوتبال کویت تصریح کرد:شیخ احمدفهد الصباح به اسم دولت کویت خواستار حمایت از شیخ سلمان در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا درحالیکه اظهارات این شخص هیچ ربطی به مواضع دولت یا فوتبال کویت ندارد.

وی با اشاره به اینکه شیخ احمد فهد الصباح با ˈ محمد بن همام ˈ رییس مستعفی کنفدراسیون فوتبال آسیااختلاف ودشمنی داشت، افزود:این دشمنی از آنجا آغاز شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم القادسیه کویت را در پی اتفاقاتی که در دیدار با السد روی داد ، محروم کرد و در همان زمان شیخ سلمان بن ابراهیم رییس کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

کد خبر 206207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز