همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مقدماتی جام ملت‌های 2015 آسیا ششم فروردین برابر میزبان خود کویت به میدان می‌رود. ایران و کویت ساعت 21:05 به مصاف یکدیگر می‌روند.

واحد مرکزی خبر نوشت: سایت گل - سال‌ها پیش وقتی ایران در هر مسابقه‌ای پا به میدان می‌گذاشت کویت یک پای ثابت گروه بود. ایران در سال 1976برای آخرین بار جام ملت‌های آسیا را فتح کرد و جالب آنکه ملی پوشان ایران در فینال آن دوره در تهران با نتیجه یک بر صفر کویت را شکست دادند!

شاگردان کارلوس کی روش در اولین مسابقه این مرحله لبنان را با 5 گل در تهران بدرقه کردند و با توجه به گل زده بیشتر بالاتری از کویتی ایستاده اند که با نتیجه 3 بر یک از سد تایلند گدشته بود.


*ایران 3- کویت یک

ایران در سالهای 1968، 1972 و 1976 سه بار موفق شده به قهرمانی آسیا دست یابد و کویتی ها یکبار در سال 1980این مسابقات را فتح کردند ایران سابقه 4 مقام سومی و یک مقام چهارمی را نیز دارد و کویتی ها یکبار دوم ، یک بار سوم و یک مرتبه نیز چهار شده اند.


*آمار و ارقام : ایران 16- کویت 8

تیم های ایران و کویت تا کنون 35 بار روبروی هم صف آرایی کرده اند. از این تعداد ایران 16 بار و کویت 8 بار پیروز شده و 11 بازی با تساوی ختم شده است ضمن اینکه ایران 43 گل زده و کویت 31 بار دروازه ایران را باز کرده است.

بهترین نتیجه ایران مقابل کویت برد 3 بر یک در بازی دوستانه سال 1381 است.بهترین برد کویت مقابل ایران نتیجه 3 بر صفر سال 77 است. پنج بازی دو تیم در چهار چوب مقدماتی المپیک ،8 بازی در مقدماتی جام جهانی ، 4 بازی در جام ملت های آسیا،3 بازی در بازی های آسیایی، 2 بازی در غرب آسیا و 13 بازی در غالب دوستانه برگزار شده است.

آخرین شکست ایران مقابل کویت در کویت به 10 سال پیش بر می گردد . در سال 1382 تیم ایران بازی دوستانه خود را با نتیجه 3 بر یک واگذار کرد .


*گزارش آخرین دیدار: کویت 2 - ایران یک


تیم های ملی فوتبال ایران و کویت برگزار کننده دیدار پایانی ششمین دوره رقابت‌های فوتبال غرب آسیا بودند. این بازی که در امان پایتخت اردن انجام شد، با ۲ گل به سود کویت به پایان رسید. گل های قهرمانی کویت را عبدالعزیز (۹) و یوسف سلیمان (۱+۴۵) به ثمر رساندند. مهرداد اولادی در دقیقه ششم وقت های تلف شده بازی در نیمه دوم تنها یکی از گل های خورده ایران را جبران کرد و از سنگینی شکست کاست.


*کویت ناکام در بازی‌های خانگی

کویت در 6 دیدار اخیرش در جام ملتهای آسیا تنها یک برد مقابل تایلند داشته و 3 باخت و 2 تساوی نیز ثبت کرده ضمن اینکه در 6 دیداری که کویتی ها میزبان بوده اند 3 باخت ، 2 برد و یک تساوی داشته اند .

بر خلاف کویتی ها تیم ملی کشورمان در 6 مسابقه آخرش در جام ملتهای آسیا تنها یک باخت در مقابل کره جنوبی و آنهم در وقت های اضافه داشته و سایر مسابقات را با پیروزی پشت سرگذاشته است . همچنین در بازی های خارج از خانه یک باخت یک بر صفر مقابل اردن متحمل شده و یک تساوی بدون گل مقابل تایلند ثبت کرده ودر 4دیدار دیگر پیروز میدان بوده اند !


*دیدار های تدارکاتی

ایران و کویت قبل از انجام مسابقه دیدار تدارکاتی برگزار کردند . تیم ملی ایران دراردوی امارات با نتیجه 2 بر صفر تیم ملی امید این کشور را شکست داد و کویتی ها نیز با نتیجه 2 بر یک فلسطین را در کویت شکست دادند .


*ورزشگاه نادی الکویت بجای صلح و دوستی !

طبق برنامه قرار بود دیدار ایران و کویت در ورزشگاه صلح و دوستی متعلق به باشگاه کاظمه برگزار شود، اما مسولان این باشگاه به دلیل انجام تعمیرات در این استادیوم از میزبانی این بازی عذرخواهی کرده و ورزشگاه نادی الکویت را جایگزین کردند . استادیوم نادی الکویت که قدیمی است در منطقه کیفان واقع شده و 18500 نفر ظرفیت دارد.

تیم 22 ساله های ایران در بازی امروز مقابل ترکیه می توانند به قهرمانی مسابقات 4 جانبه قطر برسند ولی عیدی اصلی برد مقابل کویتی است که همه منتظر آن هستند . ایران با کی روش رکورد شکست ناپذیری مقابل لبنان را شکست و این بار همه ایرانی ها دوست دارند نتیجه بازی 10 سال قبل در کویت مقابل این تیم تکرار نشود و با برد سال مهم تیم ملی آغاز شود . این بار میلیاردها عیدی می دهند ؟


تیم ملی ایران وارد کویت شد

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ترک دوبی وارد کشور کویت شد.

بازیکنان تیم ملی صبح روز یکشنبه تمرین سبکی را به مدت سی دقیقه در محل زمین چمن باشگاه ایرانیان برگزار کردند و پس از صرف ناهار و ساعت 13:30 به وقت محلی دوبی را به مقصد کویت ترک کرده و ساعت 18 وارد کویت شدند و در بدو ورود مورد استقبال دکتر قهرمانی - سفیر و اعضای سفارت ایران در کویت قرار گرفتند و بلافاصله به هتل کرون پلازا محل اقامت خود منتقل شدند.لازم به ذکر است محمدنبی - دبیرکل فدراسیون یک روز زودتر از بازیکنان برای برگزاری جلسه با مسئولین فدارسیون کویت و هماهنگی برای ورود بازیکنان به کویت آمده بود و اعضای کاروان ایران پس از ورود به کویت از طریق جایگاه اختصاصی دولت کویت در فرودگاه وارد این کشور شد.

بازیکنان پس از ورود و استراحتی کوتاه در هتل برای ریکاوری به استخر و مجموعه ورزشی هتل رفتند.

کد خبر 206177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز