جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

گروه بورس: پس از ماه‌ها انتظار شرکت ایران‌خودرو بالاخره گزارش مالی 12 ماهه خود را منتشر کرد.

در حالی‌که نماد شرکت ایران‌خودرو از اسفند ماه سال گذشته تاکنون و به‌دلیل منتشر نکردن اطلاعات بسته است، در آخرین ساعات روز چهارشنبه اطلاعیه صورت‌های مالی 12ماهه این شرکت منتشر شد.
مسئولان سازمان بورس به‌شدت از روند اطلاع‌رسانی شرکت ایران‌خودرو گلایه دارند.
همین موضوع منجر به تبعید سهام ایران‌خودرو از تابلوی اصلی به تابلوی فرعی توسط سازمان بورس شد.
به این ترتیب این شرکت پس از ماه‌ها انتظار سهامداران پس از افزایش سرمایه صورت‌های مالی 12 ماهه خود را اعم از ترازنامه، سود و زیان و آمار تولید و فروش منتشر کرد.
سهامداران زیادی در طول این مدت با بلوکه شدن دارایی‌هایشان مواجه بودند که این موضوع زمینه‌ساز اعتراض‌های زیادی در بورس تهران شده بود.
امیر حمزه مالمیر رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس در این‌باره می‌گوید: از زمان برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در اسفند ماه سال گذشته تاکنون نتوانسته بودیم اطلاعاتی از این شرکت دریافت و به بازار انعکاس دهیم، تا بتوانیم نماد شرکت را باز و از حالت توقف خارج کنیم. وی همچنین گردش معاملاتی بزرگترین شرکت بورس را از نظر سهامداران مردمی ،نسبت به سرمایه‌اش مناسب ندانست.
کارشناسان معتقدند، مسأله انتقال ایران‌خودرو به تابلوی فرعی تأثیر چندانی برای این شرکت ندارد و تنها منجر به متضرر شدن سهامداران این شرکت می‌شود. مالمیر می‌گوید: شاید شفاف نبودن عملکرد ایران‌خودرو در پیش‌فروش خودروهایش منجر شده بودتا ترازنامه‌هایش منتشر نشود.
کد خبر 20577

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز