یک مقام دولتی از واریز 50لیتر بنزین ویژه سفرهای نوروزی به کارت‌های سوخت خبر داد. با این اقدام دولت و واریز 60 لیتر سهمیه بنزین فروردین‌ماه جمع بنزین تخصیص یافته به هر خودروی سواری به 110لیتر می‌رسد.

بنزین

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور با اختصاص۵۰ لیتر بنزین نوروزی گفت: این سهمیه امروز در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود. دو روز پیش هم مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه به‌منظور واریز 50لیتر سهمیه ویژه بنزین نوروزی مردم اعلام کرد: تا بامداد چهارشنبه 30 اسفند‌ماه و انجام برنامه‌نویسی در سامانه هوشمند سوخت امکان واریز 110لیتر بنزین به کارت‌های سوخت فراهم می‌شود.

براساس اعلام مقامات مسئول، 50لیتر بنزین نوروزی دیشب به کارت‌های سوخت واریز شده و قرار است اول فروردین 60 لیتر بنزین سهمیه فروردین هم به کارت‌ها واریز شود. به گزارش همشهری، میزان سهمیه بنزین و قیمت آن در سه‌ماه نخست سال‌جاری ثابت خواهد بود. هرگونه تغییر در سهمیه یا قیمت بنزین بستگی به قانون بودجه سال 92دارد که قرار است پس از تعطیلات نوروز در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. طبق لایحه ارسالی دولت و با درنظر گرفتن رقمی در حدود 120هزار میلیارد تومان اعتبار برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، قیمت بنزین باید افزایش یابد. روز شنبه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، قیمت هر لیتر بنزین را سه‌هزارو500تومان اعلام کرده بود.

کد خبر 205697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز