همشهری آنلاین: مسئول بخش بین‌المللی سازمان لیگ برتر از احتمال جریمه نقدی باشگاه استقلال یا محرومیت حضور تماشاگران این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

محمدرضا کسرایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات رخ داده در بازی استقلال و العین امارات در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: ناظر بازی آن اتفاقات را گزارش کرده و نوشته که سه نارنجک از سوی هواداران استقلال پرتاب شده که یکی روی سقف نیمکت العین فرود آمده است. مطمئنا ظرف چند روز آینده AFC به باشگاه استقلال نامه می‌دهد و از آنها پاسخ می‌خواهد.

وی افزود: متاسفانه این اتفاق بارها تکرار می‌شود. آخرین مرتبه باشگاه سپاهان به همین دلیل 30 هزار دلار جریمه شد. اگر این اتفاق تکرار شود می‌تواند به محرومیت حضور تماشاگران منجر شود. پرتاب نارنجک در بازی استقلال برای اولین بار رخ داد، ولی قبلا در ورزشگاه آزادی و در جریان بازی تیم ملی این اتفاق رخ داده بود. امیدواریم که AFC به جریمه نقدی یا نهایتا توبیخ کتبی بسنده کند.

کسرایی در ادامه درباره صحبت‌های علی کفاشیان مبنی بر وجود هفت استادیوم کلاس A در ایران، گفت: طبق بازدیدی که مسئولان AFC از امکانات ایران داشتند، ما چهار ورزشگاه کلاس A داشتیم. ورزشگاه‌های ثامن مشهد ، فولاد شهر اصفهان، شهید باهنر کرمان و آزادی تهران ، چهار ورزشگاه کلاس A ما بودند. پس از سقوط ابومسلم به لیگ یک، استادیوم‌های ما به سه عدد کاهش یافت.

وی ادامه داد: از وقتی شروع کردیم به اختصاص مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها، کار استانداردسازی استادیوم‌ها آغاز شد. ضمن این که باید از رقابت‌های زیر 16 سال آسیا هم میزبانی می‌کردیم. به این ترتیب با اضافه شدن ورزشگاه‌های یادگار امام (ره) قم و تبریز، انقلاب کرج و خلیج فارس هرمزگان تعداد ورزشگاه‌های کلاس A ما به هفت عدد رسید. اکنون ما هفت استادیوم کلاس A منفی داریم.

کسرایی در ادامه گفت: طبق قواعد AFC سه سطح استادیوم A وجود دارد. A منفی ، A و A مثبت. این سه سطح از نظر امکانات با هم متفاوت هستند. مثلا استادیوم‌های A منفی حداقل نیمی از سکوهای شان باید مسقف باشد، ولی استادیوم‌های A و A مثبت بیش از نیمی باید سقف داشته باشند. یا در استادیوم‌های A منفی ، جایگاه خبرنگاران باید 20 صندلی داشته باشد، در حالی که در استادیوم‌های کلاس A مثبت باید حداقل 50 صندلی باشد.

وی ادامه داد: متاسفم برای کسانی که می‌گویند حرف‌های کفاشیان دروغ بوده و فدراسیون سندسازی کرده است. ما اگر می‌خواستیم سندسازی کنیم به راحتی می‌توانستیم استادیوم های غدیر اهواز،‌ اکباتان و دستگردی را هم با سندسازی معرفی کنیم و AFC هم می‌پذیرفت. فدراسیون این کار را نکرد و حقیقت را بیان کرد در حالی که می‌دانیم کشورهای دیگر از جمله قطر مدرک سازی کرده‌اند.

کسرایی در ادامه یا ارائه آمار و ارقام گفت: قطر از 1000 امتیاز AFC ، 838.2 امتیاز را گرفت و ما 813.5 امتیاز و این امر نشان می‌دهد که فاصله ما و قطری‌ها چندان زیاد نیست. اگر ما با سند سازی یک ورزشگاه دیگر را اضافه می‌کردیم به راحتی قطر‌ را جا می گذاشتیم و چهار سهمیه می گرفتیم. البته در حوزه استادیوم‌ها، قطر از 140 امتیاز ، 139 امتیاز گرفته است و ما 80 امتیاز . استرالیا 116 و ژاپن 140 امتیاز در این حوزه گرفته‌اند.

کسرایی در پایان با انتقاد از کسانی که در حرف‌های کفاشیان شبهه وارد کرده‌اند، گفت: متاسفانه این دوستان یا در کارشان غرض ورزی دارند یا اطلاع کافی ندارند. ما می‌توانیم معیارهای AFC گزارش و امکانات ورزشگاه‌های خودمان را منتشر کنیم تا همه بدانند که واقعیت همان چیزی است که رییس فدراسیون فوتبال بیان کرده است.

کد خبر 205658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز