یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنرمند فلسطینی مدت 10 سال است آثار هنری زیبایی برای گردشگران و دوستداران این سرزمین می‌آفریند.

هنر حجمی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یوم السابع، کارهای هنری «سلطان الشامی»، هنرمند فلسطینی در زادگاهش و بسیاری از کشورهای اروپای شرقی و آمریکای جنوبی به فروش می‌رسد.

تمامی هدایایی که «اسماعیل هنیه»، رییس حکومت خودگردان فلسطین به مهمانان و دوستان خود در فلسطین اشغالی اهدا می‌کند، آثار هنری و تابلوهایی است که این هنرمند فلسطینی ابداع کرده است.

«سلطان الشایی» طی 10 سال گذشته بدون برپایی یک نمایشگاه توانسته بیش از 2 میلیون اثر هنری را به فروش برساند.

او که هرگز در این زمینه آموزش نخوانده و در هیچ کلاس دانشگاهی شرکت نکرده است، با هنر ذاتی خود، تصویر مناظر و اماکن مذهبی و تاریخی را بر روی «گل» می‌تراشد، سپس آن را با رنگ‌های زیبا جان می‌بخشد.

بیشتر این تصاویر مربوط به اماکن تاریخی و مذهبی فلسطین اشغالی از جمله «قبه الصخره»، «مسجدالاقصی»، «شهر قدس» و ... است، این تابلوها با استقبال خوب گردشگران و دوستداران این کشور روبه‌رو شده است.

طراحی‌های او از دقت بالایی برخوردار است و شباهت بسیاری به آن اماکن دارد. طراحی بعضی از این تابلوها روزها زمان می‌برد و نیازمند دقت، حوصله و آرامش زیادی است.

یکی از شبکه‌های خبری روسیه پس از انجام تحقیقاتی گسترده اعلام کرد که تنها هنرمند فعال در حوزه ساخت و طراحی تابلوها و آثار هنری در فلسطین اشغالی، «سلطان الشامی» است که او آثار هنری خود را با نام تجاری «سرزمین مقدس» در این کشور ارائه می‌دهد.

پیش از این تصور می‌شد، چین تولیدکننده بی‌رقیب این حوزه باشد.

با اینکه تولیدات چین در تعداد زیاد و با قیمت‌های نازل ارائه می‌شد، اما آثار «الشامی» از دقت، ظرافت و زیبایی بالایی برخوردار است و با به تصویر کشیدن اماکن مذهبی اسلام، مسیحیت و یهودیت توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

کد خبر 205612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز