همشهری آنلاین: یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: برای حل مشکلات کشور، به رئیس جمهوری احتیاج داریم که توانمندی، ظرفیت و اعتبار سیاسی لازم برای تشکیل یک دولت کارآمد و فراجناحی با کمک مدیران توانمند کشور صرفنظر از گرایش‌های جناحی آن‏ها را داشته باشد. تجربه نشان داد که یک جریان کوچک، نمی‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه یک کشور بزرگ بردارد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، شنبه 26 اسفند ماه در جمع گروهی از فعالان سیاسی استان‌های مختلف کشور بر پرهیز از تخریب کاندیداها تأکید کرد و از انتخابات 92 به عنوان نقطه امید برای مردم نام برد و ویژگی‌های رئیس جمهور آینده را بیان کرد. گزیده اظهارات حسن روحانی به نقل از پایگاه رسمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه آمده است.

  • فعالان سیاسی جناح‎های مختلف می‌توانند با ارائه‎ رفتاری عقلانی، جریان‌های خاصی را که هنر خود را نه در مدیریت و خدمت بهتر به مردم، بلکه در تهمت زدن به رقبای سیاسی خود می‎دانند، به حاشیه برانند. در این زمینه، آنچه در انتخابات ریاست جمهوری 1392 اهمیت دارد، تبلیغ ویژگی‎ها و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی و پرهیز از روش‎های تخریبی است، که متأسفانه برخی آغاز کرده‌اند.
  • تحریم‎هایی با این گستردگی و از سوی کشورهای مختلف، حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز بی‌سابقه بود. آن زمان عبور نفت‌کش‎ها از خلیج فارس و رساندن نفت ایران به بازارهای بین‎المللی، با دشواری‎ها و خطرات فراوانی مواجه بود ولی در عین حال هیچ کشوری نفت ایران را تحریم نکرده بود. پرونده ایران برای نخستین بار در شورای امنیت است و تحریم‎ها فشار زیادی به زندگی مردم وارد آورده است. باید روحیه صلح‌طلب مردم ایران و اراده نظام برای صلح‌آمیز ماندن فعالیت هسته‌ای را برای جهان بیشتر تبیین نمود. بی‌تردید کاهش تحریم‎ها، می‎تواند فضای بهتری برای توسعه کشور فراهم آورد.
  • امروز مردم ایران به انتخابات به عنوان یک نقطه امید نگاه می‎کنند. آن‏ها فرصت چرخش را در انتخابات ریاست جمهوری می‌بینند و آن را نقطه‏ عطفی در تحولات کشور تلقی می‎کنند. دوستان و دشمنان ایران در جهان نیز به دقت به انتخاب سال 92 ایران چشم دوخته‎اند. اگر مشارکت مردم در این انتخابات بالا و رقابت جدی باشد، حتما شرایط متفاوتی برای کشور فراهم می‌شود و فرصت برای حل مشکلات، بیشتر از امروز خواهد بود. نباید به دلیل برخی از مشکلات فرصت اقدام سرنوشت‌ساز برای کشور را از دست داد.
  • برای حل مشکلات کشور، به رئیس جمهوری احتیاج داریم که توانمندی، ظرفیت و اعتبار سیاسی لازم برای تشکیل یک دولت کارآمد و فراجناحی با کمک مدیران توانمند کشور، صرفنظر از گرایش‌های جناحی آن‏ها را داشته باشد. تجربه نشان داد که یک جریان کوچک، نمی‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه یک کشور بزرگ بردارد. سیاستمدارانی که تجربه، آبرو و احترام اجتماعی خود را از انقلاب و خدمت به مردم کسب کرده‌اند، باید در شرایط ویژه کنونی به میدان بیایند تا دِیْن خود را به انقلاب و مردم ادا کنند؛ امروز جامعه به ایثار، بیش از منزه‌طلبی نیاز دارد.
کد خبر 205546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز