همشهری آنلاین: هر چند صاحب‌نظران سیاسی از ماه‌ها قبل، داغ شدن رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را به بعد از تعطیلات نوروز 92 موکول می‌کردند اما با فزونی گرفتن اعلام کاندیداتوری چهره‌ها در روزهای منتهی به پایان امسال، آخرین روزهای قبل از تعطیلات نوروزی شاهد گرم شدن صحنه رقابت‌هاست. با این وجود برخی سیاسیون، ایام بعد از نوروز را به عنوان زمان اوج‌گیری و عملیاتی شدن فعالیت‌شان مطرح می‌کنند.

بخشی از اصلاح‌طلبان که همچنان منتظر اعلام موضع سیدمحمد خاتمی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هستند بنا دارند این انتظار را در تعطیلات نوروز هم با خود همراه کنند تا شاید بتوانند بعد از دیدارهای نوروزی و تمام شدن تعطیلات به یک جمع‌بندی برسند.    

فارس در گزارشی به نقل از یک منبع نزدیک به سیدمحمد خاتمی آورده است: بعد از عید و اواخر فروردین فضا روشن‌تر می‌شود اما خاتمی شخصاً علاقه‌ای به حضور ندارد اما عقل جمعی اصلاح‌طلبان در آمدن یا نیامدن وی موثر خواهد بود.

سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات نیز شنبه 26 اسفند ماه درباره کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی به خبرنگاران گفت: در این مورد بعد از عید اظهار نظر می‌کنم. الان زود است و بیش از این نمی‌توانم صحبت کنم.

محمد جواد حق شناس، عضو حزب اعتماد ملی نیز به آریا گفته است: امیدواریم بعد از ایام عید بتوان به چهره قابل قبولی از هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا رسید تا شاهد انتخابات حداکثری و باشکوهی باشیم.

در همین حال، محمدعلی نجفی از کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان نیز در گفتگویی که با روزنامه اعتماد داشته تأکید کرده است: مطابق دوره‌های گذشته هنوز خیلی زود است تا تصویر روشنی از صف آرایی نیروها در انتخابات 92 ارائه دهیم چرا که معمولاً این تصویر بعد از عید شکل می‌گیرد اما می‌توان در حال حاضر تعدد کاندیداها برای جبهه اصلاحات را بزرگ‌ترین خطری دانست که بقای این جناح را تهدید می‌کند چراکه اگر آنها خطای سال 84 را تکرار کنند و نتوانند اجماعی میان خود ایجاد کنند باید سال‌های طولانی را با تأثیرگذاری مستقیم بر سیستم خداحافظی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، چهره دیگری که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح‌طلبان نام برده می‌شود محمدرضا عارف معاون اول دولت سیدمحمد خاتمی است که این روزها به طور مستمر در حال دیدار با دانشجویان و دانشگاهیان است. عارف هم اصلاح‌طلبی است که اعلام رسمی برای آمدن یا نیامدنش را به بعد از تعطیلات نوروز 92 موکول کرده است.        

فارس به نقل از یک منبع نزدیک به محمدرضا عارف، درباره زمان اعلام حضور رسمی عارف به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، منتشر کرده که عارف احتمالاً بعد از تعطیلات عید نوروز با جمع‌بندی از اوضاع کشور و تحولات انتخابات، در قالب یک نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی چگونگی حضورش در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کند.

این گزارش می‌افزاید، نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه اصولگرایان هم اقدامات تکمیلی انتخاباتی‌شان را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده‌اند. احمد نجابت، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به تسنیم گفته است: جمعیت ایثارگران بعد از تعطیلات نوروز از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کند تا به تشریح برنامه‌ها و اهداف خود در انتخابات بپردازند. در این جلسات تمامی اعضای شورای مرکزی و کمیته‌های جمعیت شرکت خواهند کرد و به صورت روشن و شفاف سوال‌های خود را از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کنند. بنابراین ما بعد از عید به صورت عملیاتی وارد عرصه انتخابات می‌شویم.

علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز به فارس گفته است: امروز دیگر انقلاب فرصت نگاه بخشی ندارد و نمی‌توان فرصت سوزی کرد. جمعیت رهپویان بعد از عید مواضع خود در مورد موضوعات مختلف و نقطه نظرات را به صراحت بیان می‌کند.

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نیز حاکیست که نامزد نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در فروردین 92 مشخص می‌شود. محسن کوهکن، مسئول سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته است: بعد از تعطیلات عید به طور حتم نامزد مورد نظر خود برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری را معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 205568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز