گروه اقتصادی: امروز قرار است شورای رقابت دستور‌العمل نهایی قیمت‌گذاری جدید خودروهای ساخت داخل را اعلام کند اما دیروز خودروسازان علم مخالفت برافراشتند و اعلام کردند که دستور شورای رقابت را اجرا نمی‌کنند.

این واکنش در حالی اعلام شده که پیش از این محمود احمدی‌نژاد شورای رقابت را نهاد تصمیم‌گیر اعلام کرده بود. هفته گذشته هم پیش از برگزاری نشست شورای رقابت، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در یکی از شرکت‌های خودروساز خواستار کاهش قیمت خودرو شده بود و تنها چند ساعت بعد اعلام شد که قیمت خودرو بین 500هزار تا چهار میلیون تومان کاهش می‌یابد اما همان شب جمشید پژویان رئیس شورای رقابت تصمیم اعلام شده را رد کرد و گفت: نه سازمان حمایت و نه هیچ نهاد دیگر جز شورای رقابت حق تصمیم‌گیری ندارند. امروز روز دوئل شورای رقابت با خودروسازان است که حمایت معاون اول رئیس‌جمهور را با خود دارند؛ درحالی‌که شورای رقابت به حمایت‌های لفظی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دل خوش کرده است. دیروز دبیر انجمن خودروسازان ایران در رابطه با اعلام شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو با ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری این شورا، اظهار کرد: ‌قیمت خودرو مطمئنا بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: به‌دنبال اظهارات متعدد مسئولان شورای رقابت مبنی بر کاهش قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت‌ها بوده و فعلا از خرید منصرف شده‌اند. وی با بیان اینکه این وضعیت منجر به قطع جریان نقدینگی به‌خودروسازان شده است، خاطرنشان کرد: همین‌جا به‌عنوان نماینده حدود 800هزار پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه اعلام می‌کنم درصورتی‌که دستورالعمل شورای رقابت مبنی بر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشد به هیچ وجه به آن عمل نخواهیم کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: نباید تصور ‌شود که شورای رقابت می‌تواند با دستورالعمل خود سرنوشت 800هزار نفر شاغل صنعت خودرو و قطعه و موجودیت این صنعت را به بازی بگیرد. نعمت‌بخش درباره اینکه رئیس شورای رقابت اعلام کرده درصورتی‌که خودروسازان به دستورالعمل قیمت‌گذاری این شورا تمکین نکنند با آنها برخورد خواهد شد، تصریح کرد: هر کاری می‌خواهند بکنند اما مطمئنا قیمت‌ها را کاهش نخواهیم داد.

کد خبر 205452

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز