همشهری‌آنلاین: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه حذف چند صفر از پول ملی نمی‌تواند راه کار مقابله با تورم باشد ،به برخی از مزایای این طرح مانند کاهش هزینه‌های انتقال پول اشاره کرد.

ارسلان فتحی پور

به گزارش اکونیوز، ارسلان فتحی‌پور با بیان مطلب فوق افزود: برای واکاوی موضوع حذف صفر و تاثیر آن بر کاهش تورم در ابتدا باید عوامل موثر بر تورم شناسایی و سپس در جهت کنترل آنها گام برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما در چند سال گذشته عواملی همانند رشد نقدینگی، افزایش هزینه‌های تولید، افزایش انتظارت تورمی و غیره بر سطح هزینه‌ها اثر گذار بودند و نباید انتظار داشت که با حذف صفر از واحد پول ملی بتوان با تورم مقابله کرد البته حذف سه صفر می تواند هزینه های انتقال پول را کاهش دهد و همچنین در بحث انتظارات تورمی بی تاثیر نیست.

عملکرد مجلس در سال تولید ملی

نماینده مردم کلیبرو خدا آفرین با اشاره به عملکرد مجلس در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: مجلس شورای اسلامی پس از نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی، در بودجه سال 1391 یک بخش مجزا در جهت حمایت از تولید ملی در نظر گرفت و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات تامین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی صرف کرد و نظارت جدی برای تحقق بندهای قانونی داشته است، همچنین کمیسیون اقتصادی با فعالان بخش های تولیدی و کارشناسان اقتصادی جلسات متعددی داشته و نظرات آنها در جهت اصلاح و تصویب قوانین ذکر شده مورد استفاده قرار داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی همچنین در راستای تصویب سیاست های کلی حمایت از تولید در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام تلاش خود را در جهت ارائه نظرات مشورتی به کار برده است.

فتحی پوردر خصوص میزان تحقق اهداف سال تولید ملی گفت: اثرگذاری‌ها در بلند مدت خواهد بود این در حالی است که هرچند دشمنان نظام نیز تمام تلاش خود را در جنگ اقتصادی و ضربه زدن بر توان تولیدی کشور داشتند ولی اشکالاتی نیز وجود داشته است ازجمله اینکه دولت در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه در بندهای مربوط به حمایت از تولید باید بیشتر متمرکز می­شد و انتظار ما این است که حمایت بیشتری از بخش تولید شود.

کد خبر 205316
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز