چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویژه نامه نوروزی ماهنامه سرزمین من از مجموعه مجلات روزنامه همشهری با مطالبی درباره سفر در ایام نوروز و معرفی مناطق مهم گردشگری ایران و ارائه ۳۱ بسته پیشنهادی برای ایام نوروز بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

سرزمین من نوروز 92

 به گزارش همشهری آنلاین عید کجا برویم؟ سوالی است که در پایان سال و در آستانه تعطیللات نوروز، ذهن هر ایرانی را به خود مشغول می‌کند؛ چه اهل سفر باشند و چه نباشد. برای پاسخ به این سوال سرزمین‌ من  برای نخستین بار 31 بسته پیشنهادی را برای سفرهای نوروزی ارائه کرده‌است؛ یک ویژه‌نامه نوروزی کامل که طبق گفته سرمقاله آن 150 نفر از کارشناسان سفر، نویسندگان، عکاسان و راهنماهای محلی دست اندرکار تدوینش بوده‌اند.

در این شماره از نشریه 31 راهنمای سفر به تمام استان‌های‌ ایران ارائه شده‌ است؛ راهنماهایی که هر نوع اطلاعات مورد نیاز؛ از اطلاعات مربوط به وضعیت آب‌و‌هوا، اقامتگاه‌های مناسب و نقشه مسیر گرفته تا شماره تلفن‌های ضروری و نشانی مراکز خرید و غذاخوری‌ها را برای هر سفر را برای خوانندگانش تهیه کرده ‌است. با در دست داشتن این ویژه‌نامه می‌دانید در نوروز کجا بروید، چطور بروید، کجا بمانید، چطور بگردید، چه بخورید و چه بخرید. به‌عنوان مثال در تمام این مطالب راهنما، شماره تماس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در هر شهر و محل استقرار ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی عنوان شده است. حتی در این راهنماها می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره خرید سوغاتی یا شکم‌گردی در هر شهر به دست بیاورید. مثلا اینکه روسری ترکمنی خوب را با قیمت مناسب در کدام نشانی شهر گنبد می‌توانید پیدا کنید یا آنکه برای خوردن آش شیرازی یا غذاخوری‌های خوب اصفهان کجا بروید.

ویژه‌نامه ‌سفرهای نوروزی سال 1391 ماهنامه «سرزمین‌من» راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. این راهنماها که بر اساس محبوب‌ترین نقاط گردشگری نوروزی و همین‌طور دیدنی‌ترین شهر هر استان انتخاب شده، مسافران را برای داشتن یک سفر به یادماندنی نوروزی راهنمایی می‌کنند. یک برنامه‌ریزی مناسب برای سفر، باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود، بنابراین این بسته‌ها عاوه بر آنکه راه سفر مناسب را نشان خوانندگان می‌دهند، باعث می‌شوند خوانندگان‌شان، در تعطیلات نوروز سفرهای بیشتری داشته‌باشند.

سرزمین من نوروز 92

بسته‌های کامل و ارزان

در این شماره علاوه بر سفرنامه تهران، برای 30 شهر دیگر و محبوب نوروزی ایران هم راهنمای سفر منتشر شده است. شهرهای اردبیل، ارومیه، اصفهان، انزلی، ایلام، بروجرد، بم، بوشهر، بیرجند، تبریز، خرم‌آباد، رامسر، زابل، زنجان، سمنان، سنندج، شهرکرد، شوش، شیراز، قزوین، قشم، قم، کرج، کرمانشاه، گنبد کاووس، محلات، مشهد، همدان، یاسوج و یزد شهرهایی است که برای آنها یک راهنمای سفر نوروزی نوشته‌ است. پیشنهادهایی مفید و کامل برای سفری ارزان و کم‌خرج، که می‌توانید با استفاده از آن بهترین وسیله نقلیه عمومی را برای رسیدن به شهر موردنظر انتخاب کنید، از نقشه‌های منتشر شده، مسیر دسترسی به شهر را پیدا کنید، به تماشای دیدنی‌های طبیعی و تاریخی هر شهر بروید، غذاخوری‌های خوب آن شهر را بشناسید، اقامتگاه‌های ارزان و نوروزی را بیابید و کمال استفاده را از یک سفر نوروزی ببرید.

ما عید در تهران می‌مانیم

یکی دیگر از مطالب خواندنی این شماره سفرنامه‌ای است به قلم «اصغر عبدالهی» نویسنده برجسته که از تعطیلات نوروزی و خلوتی پایتخت استفاده کرده و در شهر تهران قدمی زده است. «ما عید در تهران می‌مانیم»، چهارمین سفرنامه‌ای است که اصغر عبداللهی برای «سرزمین‌من» نوشته و با خواندن آن می‌توانید علاوه بر آشنایی با رمز و رازهای نوشتن یک سفرنامه خوب، با پیاده‌روی در کوچه‌پس کوچه‌ها و خیابان‌های قدیمی تهران، ما را با چهره‌ای متفاوت از این کلانشهر آشنا می‌کند.

از مجموع 43 شماره «سرزمین‌من» 23 شماره آخر، در دوره جدید آن منتشر شده‌اند. شماره 43 ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی «سرزمین‌من»، در 116 صفحه، به سردبیری رضا مختاری و با قیمت 4 هزار تومان به صورت تمام رنگی و گلاسه منتشر شده است.

کد خبر 205314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز