همشهری آنلاین: در روزی که با کشته شدن هفت نظامی امریکایی، مرگبارترین روز امسال برای نیروهای خارجی لقب گرفته، پایگاه هوایی بگرام امریکا در افغانستان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

افغانستان

به گزارش پرس تی وی: پلیس محلی گفت شبه نظامیان دوشنبه شب (۲۱ اسفند) با دو موشک پایگاه نظامی امریکا را در ولایت پروان هدف قرار دادند اما این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی شبه نظامیان طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. اما وی گفت شبه نظامیان طالبان با سه موشک پایگاه بگرام را هدف قرار داده‌اند.

وی مدعی شد که در این حمله تعدادی از نیروهای خارجی کشته و زخمی شدند.

همچنین دوشنبه شب پنج نظامی امریکایی به دنبال سقوط بالگردشان در ولایت قندهار در جنوب افغانستان، کشته شدند.

طالبان ادعا می‌کند که شبه نظامیان این بالگرد را با موشک هدف قرار داده‌اند اما ناتو می‌گوید، هیچ گونه فعالیت شبه نظامیان طالبان در این منطقه مشاهده نشده است.

روز دوشنبه در حادثه ای دیگر و در تیراندازی یک سرباز افغان به روی شماری از نظامیان امریکایی در ولایت وردک در شرق افغانستان، دو سرباز امریکایی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام وب سایت icasualties.org، از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون در درگیری های افغانستان، تاکنون ۱۸ نظامی تحت امر امریکا کشته شده‌اند.

در آگوست سال گذشته نیز به دنبال سقوط یک فروند بالگرد «بلک هاک» امریکا در جنوب افغانستان، هفت نظامی امریکایی جان خود را از دست داده بودند.

مرگبارترین سانحه سقوط بالگرد در آگوست ۲۰۱۱ روی داد. در این تاریخ شبه نظامیان طالبان یک فروند بالگرد «شنوک سی اچ ۴۷» را هدف قرار دادند که در این حمله همه ۳۸ سرنشین این بالگرد از جمله ۲۵ نیروی ویژه امریکایی کشته شدند.

کد خبر 205198
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز