چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران تاکید دارد ساخت و ساز ساختمان های بالای 3 هزار مترمربع با اجرای دقیق آیین نامه و تحت نظارت کامل صورت گیرد تا اگر حادثه ای رخ داد مهندس و مجری مربوطه پاسخگو باشد.

محمد باقرقالیباف شهردارتهران صبح دیروزدرحاشیه مراسم  بهره برداری از18 پروژه عمرانی درمنطقه 16 ضمن اعلام این مطلب گفت: شهرداری هرکاری که لازم بوده دراین باره انجام داده  وحتی  توافقاتی با وزارت مسکن و شهرسازی حاصل شده است.

 وی اظهارداشت:براساس این توافقات قراراست برای ساختمان های بالای 3هزارمترمربع  شناسنامه فنی صادرشود و هم اکنون منتظر ابلاغ وزارتخانه هستیم بنابراین تا آیین نامه قطعی نشود کاری از کسی ساخته نیست. به گفته قالیباف، ساخت و ساز در بقیه بخش ها هم بدون نظارت فنی دقیق انجام می شود که همین وقوع حوادث ناگوار در شهر و کشور را موجب شده است.
شهردار تهران همچنین درجمع خبرنگاران  با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر تهران درسال 85 گفت: به رغم تاثیراتی که چنین انتخاباتی بر مسائل کاری و حال و هوای شهر می گذارد اما شهرداری و شورای شهر لحظه ای از خدمت به مردم غفلت نکردند. وی اطمینان داد با توجه به  برنامه ها و پیش بینی هایی که برای سال 86 در نظر گرفته شده  شرایطی به مراتب بهتر از سال گذشته برای نقاط جنوبی شهر فراهم و فاصله شمال و جنوب شهراز بین برود.  به گفته شهردار تهران ، امسال باید به مسایل و زخم‌های عمیق شهر تهران از جمله بافت‌های فرسوده پرداخت سال گذشته زمانی که در زمینه بافت فرسوده صحبت می‌کردم عده‌ای نسبت به تحقق آن ابراز تردید داشتند این درحالی است که ما وارد این حوزه  شدیم و با موفقیت  خارج هم خواهیم شد.
قالیباف با تاکید براینکه باید از کارهای روبنایی پرهیز و به کارهاو برنامه های عمیق و علمی توجه کرد پیش بینی کرد، شهرداری در سال جاری در مسایل عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی و فراغت به گونه ای ظاهر شود که شهروندان سیر توسعه درشهر را حس کنند.  قالیباف دربخش دیگری ازمصاحبه خود درجمع خبرنگاران در باره 330 میلیارد تومان هزینه فاقد شهرداری تهران که چند ی پیش‌ از سوی یکی از روزنامه‌های صبح مطرح شده بود، گفت: قرار است آقای چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه شفاف‌سازی کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی از اعضای شورای شهر اعلام کرده‌اند اسناد و مدارک 330 میلیارد تومان هزینه فاقد شهرداری را به سازمان بازرسی کل کشور ارسال می‌کنند؟ این موضوع را شدیداً تکذیب کرد.

 افتتاح 18 پروژه عمرانی و فرهنگی باحضور شهردار تهران
همچنین شهردار تهران در این مراسم شورایاری ها را بازوی قطعی شهرداری در محلات دانست و گفت : با توجه به برنامه ها و اعتبارات پیش بینی شده در تلاش هستیم تا شرایطی بهتر از سالهای گذشته برای مناطق جنوبی شهر فراهم کنیم.
دکتر قالیباف با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری تهران در سال 86 با رویکرد محله محوری انجام خواهد شد گفت: اگرچه عیب و نقص هایی در کار وجود دارد که در صدد رفع آنها هستیم اما در مجموع اقدامات شهرداری نسبت به گذشته روند خوب و رو به جلویی داشته است

کد خبر 20515

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز