سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم یادبود هوگو چاوز با حضور دبیر اول سفارت ونزوئلا در تهران در دانشگاه امام صادق (ع)برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم یادبود هوگو چاوز در دانشگاه امام صادق (ع) الوارو گوسمن، با بیان این‌که چاوز آمریکای لاتین ثانویه را شکل داد و از آمریکای شمالی مستقل بود، اظهارکرد: در دوران چاوز مردم ونزوئلا از وضعیت سیاسی خود آگاه شدند و آموختند که چگونه به آزادی برسند و از منابع اساسی کشور خود استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که ایالات متحده آمریکا در تمام مذاکرات خود با ونزوئلا تمام منابع ونزوئلا از جمله نفت را غارت کرد،اظهارداشت : اما جمهوری اسلامی ایران با اینکه فاصله در حدود 12 هزار کیلومتر با ونزوئلا دارد، بدون این‌که درخواستی از ونزوئلا داشته باشد، موجب پیشرفت این کشور شده است.

به گفته‌ی وی همکاری ایران با ونزوئلا ناشی از اعتقاد مردم است که باید مقابل امپریالیسم بایستند تا افکار مردم آزاد شود.

الوارو گوسمن همچنین با اشاره به این‌که از نظر چاوز انقلاب اسلامی ایران همسو با انقلاب ونزوئلا است، تصریح کرد: مردم ونزوئلا ایرانیان را تروریست نمی‌دانند و به آنچه که در رسانه‌های ایران پخش می‌شود باور دارند.

دبیراول سفارت ونزوئلا در تهران همچنین افزود: چاوز با آرامش در زیر خاک خفته است و میراث و افکار او در حال پیشرفت است. مردم ونزوئلا آمادگی ادامه دادن راه چاوز را دارند و در این راه از کمک متحدان خود مثل روسیه، چین و ایران استفاده می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به این‌که حضور احمدی‌نژاد در مراسم سوگواری چاوز حرکتی برادرانه و محترمانه بود، اظهار کرد: ما مردم ایران را برادران و خواهران خود می‌دانیم، بنابراین برای ورود آنها به کشور ونزوئلا درخواست ویزا نمی‌کنیم.

در بخش دیگری از این برنامه فیلم مستندی به نام "سیری در انقلاب بولیواری ونزوئلا" که ساخته سلیم غفوری بود نیز به نمایش در آمد.

کد خبر 205034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز