گروه شهری: سال رکوردشکنی آلودگی هوا، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برآن داشته است تا سرانجام موضوع کاهش مدت اعتبار معاینه‌فنی خودروها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

زمان اعتبار معاینه فنی خودروهای سالم در سال 89 بنا به تصمیم مجلس از دو سال به پنج سال افزایش یافت اما حالا از فراکسیون محیط زیست مجلس خبر می‌رسد دو طرح انتقال فرودگاه مهرآباد و کاهش مدت اعتبار معاینه فنی خودروها برای کاهش بار آلودگی کلانشهر تهران در اولویت‌ قرار گرفته است.

مؤید حسینی صدر سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در این‌باره با اعلام اینکه موضوع افزایش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، مسئله بسیار مهمی است و باید به صورت ویژه و جدی مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از موارد مورد بحث در این مقوله معاینه فنی وسایل نقلیه است.

وی افزود: به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت، لازم است که معاینه فنی وسایل نقلیه به مدت مشابه گذشته باز گردد. وی متذکر شد: لازم است که مدت اعتبار معاینه فنی خودروهای صفرکیلومتر حداقل به 2 سال کاهش پیدا کند. وی همچنین به آلودگی ناشی از فعالیت فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و ادامه داد:‌ لازم است که فرودگاه مهرآباد از مکان فعلی انتقال یابد تا از آلودگی هوای کلانشهر تهران کاسته شود. باید فرودگاه مهرآباد طی یک برنامه مدون چند ساله از طریق بخش خصوصی به مکان دیگری انتقال یابد تا به موجب آن از آلودگی هوای کلانشهر تهران کاسته شود.

کد خبر 204840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز