گروه شهری: در پی دستور شهردار تهران درخصوص بررسی شیوه‌های بهبود سبک زندگی در حوزه شهری در قالب کمیسیونی تحت عنوان «سبک زندگی»، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به تشکیل کمیته‌ای اجرایی تحت عنوان «فرهنگ ترافیک» به‌منظور پاسخگویی به چهارمین پرسش مقام معظم رهبری در جمع جوانان خراسان شمالی درخصوص انضباط در فرهنگ رانندگی اقدام کرد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در نخستین جلسه این کمیته با تأکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص سبک زندگی که سرآغاز نهضت بهبود رفتار در جامعه است، گفت: مدیریت شهری تهران خود را موظف می‌داند که پاسخگوی دغه‌غه‌های معظم له باشد. وی افزود: متأسفانه در قانونمداری و رعایت قوانین ضعف جدی داریم و در مقابل، قانون‌گریزی و تخطی از قوانین به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در تهران روزانه بیش از یک هزار برخورد بین وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد که منجر به حضور پلیس می‌شود، تصریح کرد: این برخوردها را نباید تصادف بنامیم چراکه اصولاً تصادف، اتفاقی است که از اراده انسان خارج است درصورتی‌که دلیل بسیاری از برخوردهایی که در معابر شهری اتفاق می‌افتد، عموماً بی‌انضباطی و بی‌احتیاطی است.

تشکری‌هاشمی با تأکید بر اینکه با توجه به فرمایشات صریح مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شفافیت کلام معظم‌له، زمان آن فرارسیده که تعارف را کنار گذاشته و شفاف صحبت کنیم، اضافه کرد: امروز مصادیق بی‌انضباطی و قانون‌گریزی در فرهنگ رانندگی به یک تهدید اجتماعی تبدیل شده و برای جلوگیری از گسترش این آسیب فراگیر باید همه با هم تلاش کنیم. تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه از پیش پا افتاده‌ترین و بدیهی‌ترین موضوعات آموزشی مانند آموزش موتورسواران نیز غفلت شده، اعلام کرد: هر 48ساعت یک موتورسوار بر اثر سوانح رانندگی در تهران کشته می‌شود که این آمار در هر سال معادل تعداد مسافران یک هواپیمای بوئینگ 727 است.

کد خبر 204513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز