گروه اقتصادی: با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز طرح پیش فروش سکه، استقبال مردم افت کرده و این احتمال وجود دارد که طرح بانک مرکزی برای جمع‌آوری بخشی از نقدینگی با شکست مواجه شود تا آنجا که برخی فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند درصورت تداوم این وضعیت، ممکن است برخی پیش‌خریدکنندگان سکه هم از این اقدام خود پشیمان شوند.

پیش از این محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرده بود که دست‌کم پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی با اجرای طرح پیش‌فروش سکه جمع شود. به گزارش همشهری، شائبه گران‌بودن قیمت پیش‌فروش سکه از یک سو و نگرانی برخی مردم از افزایش نیافتن قیمت این کالای گرانبها دست‌کم به میزان تورم در موعد تحویل باعث شده تا برخلاف دوروز نخست، تمایل شهروندان برای پیش‌خریدکردن سکه‌های طلا کاهش یابد.

مسئولان بانک مرکزی هم تنها در دو روز نخست به ارائه آمار سکه‌های پیش‌فروش شده بسنده کردند و یک هفته‌ای است که میزان دقیق سکه‌های پیش‌فروش شده اعلام نمی‌شود. برخی شهروندان در گفت‌وگو با همشهری می‌گویند: با اینکه قیمت پیش‌فروش سکه در هفته گذشته 50هزار تومان از سوی بانک مرکزی کاهش یافت اما خرید قطعی سکه از بازار به‌دلیل امکان فروش آن در بازار و تبدیل به نقدینگی باعث شده تا خریداران بالقوه سکه گزینه خرید قطعی را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 204504
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز