چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

متقاضیان سکه‌های پیش فروشی می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک تجارت، صرفا یک‌بار و حداکثر پنج قطعه مسکوک طلای تمام بهار آزادی یا 10قطعه نیم‌بهار آزادی پیش‌خرید کنند.

بانک

به گزارش ایسنا پس از اینکه بانک مرکزی پیش فروش سکه را با قیمت یک میلیون و 250هزار تومان آغاز کرد همواره این سؤال مطرح می‌شد که اگر قیمت سکه در بازار آزاد به زیر این بها برود، تکلیف چیست. این اتفاق خیلی زود محقق شد و یک هفته پس از آغاز طرح و با توجه به کاهش نرخ سکه در بازار آزاد بانک مرکزی نیز به تبع آن 50هزار تومان از بهای سکه‌های پیش‌فروش شده را کاهش داد که همین عامل باعث شد که برخی از خریداران به فکر انصراف از قیمت قبلی و خرید مجدد بیفتند اما بانک مرکزی عنوان کرده است که این امر امکان پذیر نیست وهر فرد تنها یک‌بار می‌تواند اقدام به خرید سکه کرده و حتی درصورت انصراف نمی‌تواند دوباره اقدام کند.

بازگشت نوسان به بازار

به گزارش همشهری،با وجود افزایش قیمت سکه و دلار در بازار تهران طی دو روز گذشته کارشناسان تأکید می‌کنند که چشم‌انداز بازار مثبت بوده و با توجه به روند مذاکرات هسته‌ای احتمال کاهش قیمت‌ها در روزهای آتی وجود دارد. به گزارش همشهری پس از آنکه در پی اعلام توافقات ایران و گروه 1+5قیمت سکه به یک میلیون و 306هزار تومان و نرخ دلار به 3150تومان رسید، تلاش‌های دلالان به‌منظور متوقف کردن این روند با جدیت بیشتری آغاز شد.

بر همین اساس قیمت سکه و ارز طی دو روز گذشته در بازار تهران رو به افزایش نهاد تا جایی که دیروز هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون و 405هزار تومان و هر دلار 3560تومان قیمت خورد. با وجود این کارشناسان معتقدند این اتفاقات هیچ دلیل اقتصادی و واقعی نداشته و صرفا نتیجه تکاپوی دلالان است.

کد خبر 204346
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز