همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد: جسد هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید این کشور قرار است مومیایی شده و در یک تابوت شیشه‌ای برای همیشه در معرض عموم گذاشته شود.

ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس نوشت: نیکولاس مادورو رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به تلویزیون دولتی این کشور گفت: تصمیم گرفته شده که جسد هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا مومیایی شود تا برای همیشه در یک موزه نظامی در کاراکاس، پایتخت کشور در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی افزود: این اقدام باعث می‌شود تا یاد و خاطره رهبر انقلابی و سوسیالیست ونزوئلا برای همیشه زنده نگه داشته شود.

این موزه که هنوز ساخته نشده است قرار است موزه انقلاب نامگذاری شود.

همچنین حدود 33 تن از رهبران کشورهای مختلف جهان و صدها هزار تن از حامیان چاوز احتمالا در مراسم سوگواری وی که قرار است 11 صبح به وقت محلی برگزار شود، حضور یابند.

ژنرال خوزه اورنلا، رئیس گارد ریاست جمهوری ونزوئلا نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: من نمی‌توانم درخصوص حضور پررنگ حامیان چاوز سخن بگویم. من نمی‌توانم بگویم چاوز مرده است.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که چاوز 58 ساله در پی یک سکته قلبی شدید درگذشته است.

دولت ونزوئلا هیچگاه جزئیات مربوط به بیماری سرطان چاوز را افشا نکرد اگرچه دولت کاراکاس اعلام کرده بود که وی به سرطانی در محل لگن خاصره مبتلا شده است.

چاوز در ماه‌های پایانی عمر خود به عفونت شدید دستگاه تنفس مبتلا شده بود.

برخی از هواداران چاوز خواسته بودند تا پیکر مومیایی شده وی در آرامگاه ملی ونزوئلا جایی که جسد سیمون بولیوار، رهبر انقلابی آمریکای لاتین در آنجا دفن شده است، مدفون شود. همچنین برخی دیگر از هواداران خواستار این بودند که جسد چاوز در کنار جسد بولیوار دفن شود.

مادورو همچنین اعلام کرد که جسد چاوز همچون ولادیمیر لنین، فعال کمونیستی روسیه و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی مومیایی می‌شود.

دولت ونزوئلا در اوایل آوریل سال جاری میلادی 30 روز پس از مرگ چاوز انتخابات ریاست جمهوری جدیدی را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که مادورو به صورت رسمی (جمعه) به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور سوگند یاد کند.

چند رهبر دیگر نیز پس از مرگ مومیای شدند که از آن میان می‌توان به هوشی‌مین رهبر کمونیست ویتنام و کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی و همچنین کیم ایل سونگ بنیانگذار این کشور اشاره کرد.

کد خبر 204449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز