همشهری آنلاین: شماری از روسای کشورها در برابر جسد چاوز حاضر شدند.

واحد مرکزی خبر نوشت: رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا و پس از آن دیلما روسلف رئیس جمهوری برزیل، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهوری قبلی این کشور و رافائل کورئا رئیس جمهوری اکوادور پنجشنبه شب در برابر جسد هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا حاضر شدند.

براساس تصاویری که از شبکه تلویزیونی رسمی وی تی وی پخش شد ، رائول کاسترو که لباس تیره به تن کرده بود به همراه نیکلا مادورو کفیل ریاست جمهوری وارد آکادمی نظامی کاراکاس شد.

هوگو چاوز به عنوان مهم ترین متحد سیاسی و اقتصادی کوبا بود و غالبا خود را فرزند معنوی فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا معرفی می کرد.

رئیس جمهور کوبا با روزا ویرجینا دختر بزرگ رئیس جمهوری فقید ونزوئلا که سه شنبه براثر سرطان در گذشت و همچنین مادر او النا دیدار کرد.

خوزه موجیکا رئیس جمهوری اوروگوئه و همسرش لوسیا توپولانسکی نیز در سالن تشریفات سیمون بولیوار این آکادمی نظامی که جسد چاوز از چهارشنبه در آن جا قرار داده شده است، حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، کمی پس از آن رئیس جمهوری برزیل و رئیس جمهوری پیشین این کشور ، دو متحد دیگر سیاسی رئیس جمهوری فقید ونزوئلا نیز برای تجلیل از مقام چاوز پیش از مراسم تشییع جنازه رسمی که برای جمعه ساعت پانزده و سی دقیقه به وقت گرینویچ پیش بینی شده است ، در برابر جسد او حاضر شدند.

شب نیز کورئا به آکادمی نظامی کاراکاس آمد و پس از او میشل مارتلی رئیس جمهوری هائیتی که پیراهن قرمز رنگی به تن کرده بود در این محل حاضر شد.

این درحالی است که هزاران ونزوئلایی هنوز به مدت چندین ساعت صف کشیده‌اند تا از رئیس جمهوری پنجاه و هشت ساله خود که براثر سرطان درگذشت تجلیل کنند، مادورو عصر پنجشنبه اعلام کرد جسد او هنوز هفت روز دیگر در مرز دید عموم قرار خواهد گرفت.

احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان نیز برای مراسم خاکسپاری چاوز به ونزوئلا سفر کرده است.

فارس نیز به نقل از شینهوا نوشت: مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که دو روز پیش بر اثر بیماری سرطان درگذشت، ساعت 11 صبح روز جمعه به وقت محلّی (برابر با 19 تهران) با حضور سران 33 کشور و 55 هیئت بلندپایه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

«الیاس خاوا» وزیر خارجه ونزوئلا ضمن اعلام این خبر در تلویزیون دولتی این کشور از حضور سران کشورها برای شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز تقدیر کرد و آن را نمونه‌ای از موفقیت رئیس جمهور کشور ونزوئلا در ترویج عشق و محبت و همچنین نشانه‌ای از اهمیت رهبری سیاسی وی عنوان کرد.

کد خبر 204423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز