همشهری آنلاین: یک عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به پیام تسلیت رئیس‌جمهور برای درگذشت هوگو چاوز نسبت به متن این پیام انتقاد کرد.

احمدخاتمی

ایسنا نوشت: آیت‌الله احمد خاتمی پس از پایان مراسم اختتامیه مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی افزود: می‌شود به طور طبیعی پیام دیپلماتیک داد و وارد مباحث اعتقادی نشد. من ورود به مباحث اعتقادی در این پیام‌ها را درست نمی‌دانم.

وی اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور خودشان می‌دانند که این پیام در حوزه دینی عکس‌العمل دارد. البته ایشان به عنوان رئیس‌جمهور حق دارند که پیام تسلیت بدهند، اما ورود به مباحثی که مورد اعتراض است، مشکل‌زاست.

وی همچنین به بیان توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری و بزرگان نصیحت‌های لازم را فرمودند و من در اینجا تاکید می‌کنم که کاندیداها مصلحت کشور را بیش از مصلحت خود بدانند و مدام احساس تکلیف کردن افراد برای این‌که بیایند، هنر نیست و هنر این است که گاهی آدم احساس تکلیف کند که نیاید و وحدت را حفظ کند.

خاتمی خاطرنشان کرد: ما یک رئیس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهیم. البته نشاط انتخاباتی لازم است، اما در مورد این‌که هر روز شاهد اعلام موجودیت باشیم، باید گفت که گاهی انسان باید احساس تکلیف کند که نیاید تا بالاخره از هرگونه سلیقه‌ای یک نفر انتخاب شود و فداکاری در این عرصه خداپسند است.

مهر نیز در گزارش اظهارات سید احمد خاتمی نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام احمدی نژاد برای درگذشت چاوز زیاده روی داشت، درباره طرح موضوع بازگشت چاوز همراه با حضرت مسیح(ع) و امام زمان(عج) به زمین گفت: رئیس جمهور خودش می داند که این پیام در حوزه های دینی عکس المعمل دارد.

سید احمد خاتمی در حاشیه اختتامیه سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص طرح موضوع بازگشت چاوز همراه با حضرت مسیح(ع) و امام زمان(عج) در پیام تسلیت احمدی نژاد به مناسبت درگذشت رئیس جمهور ونزوئلا گفت: من به صراحت نظرم را اعلام می کنم آنچه که ایشان دراین پیام گفت زیاده روی بود .

وی اظهار داشت: می شد یک پیام دیپلماتیک داد و وارد حوزه های اعتقادی نشد . همتای یک رئیس جمهور در یک کشور دیگر از دنیا رفته است و طبیعی است که رئیس جمهور ما نیز باید پیام تسلیت بدهد، اما بنده ورود در مباحث اعتقادی در این پیام را درست نمی‌دانم.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رئیس جمهور خودش می داند که این پیام در حوزه های دینی عکس المعمل دارد، گفت: از ایشان تقاضا می کنیم از مواضع چالش زا و تنش زا پرهیز کند .

آیت الله خاتمی بار دیگر تاکید کرد: رئیس جمهور حق دارد تسلیت بگوید، اما ورود در مباحثی که مورد اعتراض است مشکل زا خواهد بود. 

کد خبر 204326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز