همشهری آنلاین: کاردینال‌های آمریکایی که برای انتخاب پاپ جدید به واتیکان امده‌اند اعلام کرده‌اند قبل از حل مشکل مدیریت کلیسا و روشن شدن ابعاد رسوایی‌های فساد در واتیکان، پاپ جدید را تعیین نخواهند کرد.

کاردینال های آمریکایی جنبش اعتراضی را در واتیکان آغاز کرده اند

واحد مرزکی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز نوشت: کاردینال‌های آمریکایی خواهان حساب پس دادن افراد فاسد در کلیسا و مدرن سازی روش‌های ارتباطی کلیسا هستند.

شن اومالی کاردینال بوستون که در راس این جنبش معترض کاردینال‌ها قرار گرفته است گفت: «رسوایی ناشی از انتشار اسناد محرمانه واتیکان، مدت زمانی طولانی در راس عناوین روزنامه‌ها بود اما من نمی‌توانم اهمیت این مسائل را برای جلسه کاردینال‌ها برای تعیین پاپ، بدانم. من متقاعد شده‌ام که کاردینال‌ها به مبادله اطلاعات خواهند پرداخت و این برای ما مهم است زیرا تصمیم مهمی گرفته خواهد شد.»

کاردینال‌ها خواهان مهلت بیشتر برای تعیین جانشین بندیکت شانزدهم هستند. تاریخ جلسه تعیین پاپ هنوز تعیین نشده اما به احتمال زیاد از یازدهم مارس به بعد خواهد بود تا پاپ بعدی برای عید پاک تعیین شود.

جان اونایکان کاردینال آبوجا که از وی به عنوان نامزدهای بالقوه برای جانشینی پاپ یاد می‌شود، گفت: «ما مردان ایمان هستیم. ترسی نداریم. ما خیلی خوشحالیم و معتقدیم همه چیز خوب پیش می‌رود.»

از آنجا که همه چیز پشت درهای بسته تصمیم گرفته می‌شود، درهای کلیسای اصلی در واتیکان بسته شده است تا کاردینال‌ها بتوانند جلسه خود را تشکیل دهند.

کد خبر 204298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز