همشهری آنلاین: در روزهای پایان سال 91، قیمت‌های مسکن در نقاط مختلف شهر تهران با نرخ‌های قبلی به فروش می‌رسد و کاهش قیمت در بازارهای دیگر تاثیر چندانی را در بازار مسکن نگذاشته است.

مهر نوشت: در روزهای باقیمانده از سال 91 همچنان قیمت آپارتمانهای تهران تغییر چندانی را نداشته است و مالکان ترجیح می‌دهند با حداکثر قیمت واحدهای خود را به فروش برسانند و باوجود کاهش قیمت در بازارهای دیگر، بازار مسکن با کاهش مواجه نشده است.

در واقع با افزایش قیمت‌ها از پاییز امسال، قدرت خرید متقاضیان بازار مسکن کاهش یافت و حتی بخشی از متقاضیان که پول کمتری داشتند از خرید بازار مسکن حذف شدند و در همان بازار اجاره بها باقی ماندند در صورتی که تا پیش از افزایش قیمت آنها توانایی خرید داشتند.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد که قیمت مسکن در مدت اندک باقیمانده تا سال جدید، تغییرات قیمتی چندانی را نداشته باشند و پیش بینی‌ها به سال آینده و وضعیت سرمایه گذاری در بازارهای دیگر موکول شود.

به همین جهت بخشی از متقاضیان که توانایی خرید بیشتری داشتند ترجیح دادند که با وجود افزایش قیمت‌ها، واحد مطلوب خود را خریداری کنند اما بخشی دیگر به انتظار سال آینده هستند تا در صورت کاهش قیمت‌ها وارد بازار خرید شوند.

از سویی دیگر نوسان قیمت‌ها در بازار ارز که تاثیر مستقیمی بر ساختمان سازی دارد می‌تواند آینده بازار مسکن را در سال آینده با تحولاتی روبرو کند و منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

قیمت آپارتمان‌های کمتر از 50 متر در تهران

یک آپارتمان 46 متری با عمر 10 ساله و بدون پارکینگ در منطقه صادقیه به صورت 236 میلیون تومان نقد و 14 میلیون تومان وام به فروش می رسد و برای واحدی دیگری با متراژ 50 متر در آیت الله سعیدی متری 2 میلیون و 200 هزار تومان با 15 میلیون تومان وام تعیین شده است.

واحد 47 متری نوساز در گلبرگ غربی با پارکینگ به قیمت 155 میلیون تومان به فروش می رسد و برای 50 متری در بنی هاشم، نوساز قیمت 248 میلیون تومان تعیین شده است.

در خیابان شهید مدنی شارق، آپارتمانی نوساز به مساحت 50 متر با پارکینگ به قیمت 175 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و آپارتمان 49 متری در پونک، 249 میلیون تومان به فروش می رسد. همچنین یک واحد 46 متری در تهرانسر یک خوابه با پارکینگ و انباری متری 3 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

یک دستگاه آپارتمان به مساحت 48 متر و یک خوابه در شهران با پارکینگ و انباری به قیمت 230 میلیون تومان به فروش می رسد و برای 50 متری نوساز با انباری در مهرآباد جنوبی متری 3 میلیون و 200 هزار تومان قیمت تعیین شده است.

کد خبر 204160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز