دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

این روزها بیشترین حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی در اغلب محله‌های تهران «واحدهای کوچک متراژ» هستند.

جدول قیمت مسکن

دنیای اقتصاد نوشت: در حال حاضر قدرت خرید متقاضیان به اندازه‌ای تقلیل یافته است که برخی از بنگاهداران مسکن اظهار می‌کنند اکنون حجم معاملات واحدهای متراژ کوچک در برابر حجم معاملات واحدهای متراژ متوسط غیرقابل مقایسه است.

برخی از مشاوران املاک عنوان می‌کنند که به دلیل درخواست چشمگیر برای خرید واحدهای متراژ کوچک، در حال حاضر قیمت فروش این دسته از واحدهای مسکونی بر اساس متراژ تعیین نمی‌شود، بلکه بیشتر براساس نیاز یا سلیقه مالک تعیین قیمت می‌شوند.

یکی از فعالان بازار مسکن در حوالی خیابان خواجه‌نظام گفت: اکنون بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی تا متراژ 40 مترمربع پررونق است و در مقابل واحدهای متراژ متوسط و بزرگ این روزها از کمترین مشتری برخوردار هستند.

علیپور در رابطه با وضعیت قیمت پیشنهادی فروش عنوان کرد: قیمتی که در حال حاضر مالکان برای فروش واحدهای خود پیشنهاد می‌کنند، بالاتر از ارزش واقعی منطقه است اما بهره‌مندی این دسته از واحدها از حداقل متراژ و همچنین کمترین قیمت فروش باعث شده است تا به اصطلاح «خریداران این روزها با ساز فروشنده‌ها همراه شوند» و دم از مخالفت نزنند.

وی همچنین درباره بودجه‌ای که متقاضیان برای خرید این واحدها در نظر می‌گیرند، تصریح کرد: در محدوده خیابان مسیل باختر در زمان فعلی برای خرید یک واحد مسکونی نوساز باید حدود 140 میلیون تومان هزینه کرد.

این مشاور املاک خاطر نشان کرد: البته 140 میلیون تومان قیمت واقعی نیست بلکه نرخی سلیقه‌ای است و طبق ارزش منطقه این واحدها حدود 130 میلیون تومان ارزش‌ دارند نه بیشتر.

علاوه براین، علیپور در مورد وضعیت برخورداری واحدهای متراژ کوچک از وام خرید اظهارکرد: اکثر واحدهای فروشی از وام خرید بهره مند نیستند مگر اینکه خریدار وامی را فراهم کرده باشد، زیرا به نظر می‌رسد که سازنده‌ها این روزها به میزان قدرت مالی خود ساخت و ساز می‌کنند تا سازه خود را محتاج وام نکنند و از سوی دیگر سازنده‌ها حاضر نیستند دردسرهای فراهم کردن وام را تحمل کنند به همین خاطر 90 درصد از واحدهای نوساز در این محدوده فاقد وام خرید هستند.

کد خبر 203045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز