سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان پیش‌بینی کرد: با ادامه‌ روند رو به‌ رشد قیمت مسکن و خرید و فروش نشدن واحد‌های مسکونی، در سه ماهه اول سال آینده نیز بازار مسکن راکد خواهد بود.

ایسنا نوشت: عباس اکبر‌ پور اظهار کرد: با توجه به افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز، طبقه متوسط و اقشار کارمند دیگر مسکن را اولویت اول خود نمی‌دانند و به فکر تامین نیاز‌های روزشان هستند.

وی گفت: بسیاری از فروشندگان هنگامی که با تبدیل پول به خرید واحد جدیدتر اقدام می‌کنند، متوجه فاصله قیمت میان این دو می‌شوند و دست از خرید و فروش می‌کشند که این امر، عامل اصلی رکود است.

اکبر پور افزود: در این حالت خریداران، توان لازم برای خرید آپارتمان مورد نظر را نداشته و نمی‌توانند پیشنهادات قیمتی فروشندگان را بپذیرند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: میزان وام‌ اختصاص‌ یافته از سوی بانک‌ها به اندازه‌ای نیست که بتواند بخش قابل توجهی از مبلغ مسکن را تامین کند و خریداران از عهده‌ باز پرداخت مبلغ وام بر نمی‌آیند.

وی در پاسخ به تاثیر افزایش وام ساخت مسکن بر خرید و فروش‌ها گفت: هنگامی که وام 20 میلیونی به وام 50 میلیونی افزایش می‌یابد، قیمت مسکن هم افزایش می‌یابد و تفاوت این دو آنچنان زیاد است که تاثیر چندانی برای خریدار ندارد.

اکبرپور تصریح کرد: نمی‌توان افزایش وام ساخت مسکن را بی‌تاثیر دانست اما در این شرایط تاثیر اندکی در بازار خرید و فروش مسکن می‌گذارد.

کد خبر 202220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز