همشهری آنلاین: ولایتمداری، پیشرفت و عدالت، تدبیر برای معیشت مردم و تعامل به جای تعارض به عنوان چهار راهبرد «یحیی آل اسحاق» نامزد حزب موتلفه اسلامی برای دولت آینده عنوان شد.

یحیی آل‌اسحاق، نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری در جمع اعضای این حزب به بیان چهار راهبرد برای دولت آینده پرداخت که گزیده محورهای سخنانش به نقل از فارس در ادامه آمده است:

  • مجموعه کسانی که عنوان اصولگرایی بر آنها اطلاق می‌شود، ولایت و چهار ویژگی مورد اشاره رهبری را دارند، پتانسیل و توانایی مدیریت کشور را در این شرایط دارند و از نظر فنی، حرفه‌ای، توانایی‌های فردی، تجربی و تاریخی امکانات لازم را دارند و می‌توانند در این دوره با تدبیر و برنامه‌ریزی مدبرانه مبتنی بر علم و تجربه کشور را اداره کنند.
  • برای انجام این مهم در این شرایط تمام کسانی که چهار اصلی را که مقام معظم رهبری فرمودند داشته باشند، باید به‌گونه‌ای زیر خیمه این همدلی قرار بگیرند و با این همدلی حتماً بر همه مشکلات فائق خواهند آمد؛ ما معتقدیم که رهبری و روحانیت می‌توانند محور این تعامل باشند.
  • ما معتقد هستیم که ضرورت این کار روحیه باز و جامع‌نگری است و باید فرصت را برای همه کسانی که هم‌جهت هستند فراهم کرد و باید همه را زیر خیمه ولایت آورد، ضرورت این کار همدلی، هماهنگی، نظم و برنامه‌ریزی است؛ ما معتقد به رویکرد تعامل به‌جای تعارض هستیم.
  • ما معتقدیم این دوره از مدیریت جمهوری اسلامی در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روابط بین‌الملل با حفظ همه اصول با روحیه تعامل بهتر به نتیجه می‌رسد تا با روحیه تعارض. مجموعه پتانسیل‌ها، تجربیات و توانایی‌های کشور، امکانات بالقوه و بالفعل، نیروهای انسانی بارورشده و باتجربه و امتحان پس داده با توانایی‌های فنی و حرفه‌ای که دارند، در حوزه معتقدین به ولایت و انقلاب بحمدالله کافی موجودند و با هماهنگی این نیروها از طریق خرد جمعی حتماً می‌توانیم بر مشکلات فائق آئیم. لازمه این کار داشتن برنامه‌ریزی مدبرانه بر اساس اصول علمی به همان‌گونه است که مقام معظم رهبری فرمودند و این برای مجموعه کسانی که در چهارچوب ولایت هستند، امکان‌پذیر است.
  • ما مدعی هستیم که با روحیه تعامل در حوزه‌های داخلی و با پیروی از جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری در روابط بین‌الملل، می‌توانیم به‌رغم تمام محدودیت‌ها این خط اساسی انقلاب اسلامی را ادامه بدهیم و به نتیجه برسیم؛ ما مدعی هستیم که چالش عمده امروز مدیریت کشور، حوزه اقتصاد است.
  • ما مدعی هستیم که مجموعه پتانسیل‌های موجود کشور، یعنی کسانی که در خط ولایت هستند، می‌توانند با همدلی، هماهنگی و سعه‌صدر بر مشکلات فائق آیند؛ ما مدعی هستیم که برای این دوره انقلاب و دهه چهارم انقلاب سعه‌صدر باید آن‌چنان در مجموعه معتقدین به انقلاب زمینه‌سازی شود که همه پتانسیل‌های موجود کشور در انجام این مأموریت به صورت همدل حرکت کنند.
  • ما مدعی هستیم که شرایط جهانی، منطقه‌ای، حوزه‌های مختلف امنیتی، امنیت هسته‌ای، امنیت منطقه‌ای و امنیت انرژی، جمهوری اسلامی هم دارای اقتدار بالا و هم دارای فرصت‌های فراوان برای تعامل با کشورهای جهان و منطقه با حفظ همه اصول و آرمان‌ها و جهت‌گیری‌هایش هست.
  • ما مدعی هستیم امروز جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های جهانی، منطقه‌ای و چالش‌های مهم بین‌المللی مثل امنیت هسته‌ای، امنیت منطقه‌ای و امنیت انرژی و از این قبیل ضمن داشتن اقتدار می‌تواند با روحیه تعاملی در حوزه‌های داخلی و خارجی بهترین نتایج را بگیرد.
  • شاه‌بیت سخنان من تعامل به‌جای تعارض و دیگری اولویت حوزه اقتصاد، معیشت مردم، تولید، اشتغال و نکته سوم تبعیت و ولایت‌مداری، وحدت فرماندهی و حرکت در چهارچوب فرمایش‌های رهبری، هم در حوزه‌های داخل و هم در حوزه‌های خارج است و رسیدن به اهداف از این طریق کاملاً ممکن هست. نکته چهارم سعه‌صدر داشتن و گستردگی این خیمه برای همه کسانی است که در چهارچوب ولایت و مبانی انقلاب و منافع مردم حرکت می‌کنند و این پتانسیل کاملاً وجود دارد.
  • ما مدعی هستیم با برنامه‌ریزی مدبرانه مبتنی بر علم و استفاده از تجربیات و همدلی، شعار پیشرفت و عدالت را محقق کنیم. این شعاری است که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند و شعار ما برای دولت آینده است.
کد خبر 204140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز