گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از ارائه ضوابط و مقررات بلند مرتبه‌سازی‌ به کمیسیون ماده پنج برای تصویب خبر داد و گفت: این ضوابط و مقررات اوایل سال آینده به کمیسیون ماده پنج ارائه می‌شود.

علیرضا جاوید با بیان این مطلب اظهار کرد: در کمیسیون ماده پنج مقرر شد که مقررات و ضوابط بلند مرتبه‌سازی‌ تا پایان سال جمع‌آوری شده و در اوایل سال آینده جهت تصویب به این کمیسیون ارسال شود. وی با بیان اینکه هم مکان‌یابی و هم ضوابط ساخت و سازهای بلند مرتبه براساس راهبردهای طرح تفصیلی صورت گرفته و در حال جمع‌آوری است، افزود: در طرح تفصیلی نظام متوسط طبقات وجود ندارد و هر پهنه و هر منطقه تراکم خاص خود را خواهد داشت، با این حال در نگاه کلی تعداد طبقات در تهران به‌طور متوسط چهار طبقه درنظر گرفته شده است.

جاوید با اشاره به اینکه تهران با متوسط طبقات 2.2طبقه یکی از کوتاه‌ترین کلانشهرهای دنیاست، تصریح کرد: حتی در شهرهایی همچون پاریس که تلاش شده از بلندمرتبه‌سازی جلوگیری شود، متوسط تعداد طبقات ساختمان‌ها پنج طبقه یا بیشتر است.
وی با بیان اینکه در علم شهرسازی جدید ایجاد خط آسمان یکنواخت توصیه نمی‌شود، افزود:

خط آسمان یکنواخت زیبایی بصری به‌دنبال ندارد و خط افق مطلوبی ایجاد نمی‌کند بنابراین خط آسمان باید تا حدی غیریکنواخت باشد تا چشم را خسته نکند که این امر در طرح تفصیلی درنظر گرفته شده است. به گفته جاوید، از آنجا که حداکثر دو طبقه احتمال کاهش یا افزایش تراکم نسبت به پهنه‌های طرح تفصیلی وجود دارد، بنابراین حداکثر اختلاف طبقات ساختمان‌های یک گذر، معادل چهار طبقه خواهد بود که خط افق مناسبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 203587
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز