هکشهری آنلاین: یکی از مراجع بزرگ شیعیان جهان در پیامی عنوان کرد: آیت الله سید نعمت الله جزایری یکی از استوانه‌های مکتب جهانی علم و فقه و حدیث و اجتهاد بود.

آیت الله صافی

در پیام آیت الله لطف الله صافی به کنگره بزرگداشت علامه سید نعمت الله جزایری آمده است: مدرسه عالی تشیع و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام در طول تاریخ و مرور اعصار، فرزانگان و رجال عظیم‌الشان و علمای عالی مقامی را پرورش داده که هر کدام در عصر خود از نوابغ و بزرگان عالم انسانیت و خادمان حقیقی دانش و معرفت و اساتید علوم و معارف و پاسداران دعوت انبیاء و راهنمای به سوی خدا بوده‌اند.

در این پیام آمده است: این شخصیتهای دینی و استوانه های بزرگ ایمان، پاسدار ارزشهای والا و حافظ حدود و ثغور صراط مستقیم و مانع از نفوذ شیاطین و ابطال مبطلین و چراغ فروزان هدایت و تقوی و راستی و عدالت بوده‌اند. یکی از این بزرگمردان که در آسمان علم و فقاهت و معارف قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام مانند آفتاب درخشید، بزرگ فقیه عالیقدر و محقق عصر و صاحب کمالات بزرگ انسانی و فضائل اخلاقی مرحوم آیت الله العظمی سید نعمت الله جزائری اعلی الله مقامه الشریف بود.

در پیام آیت الله صافی تصریح شده است: او یکی از استوانه های مکتب جهانی علم و فقه و حدیث و اجتهاد بود که به حق از مفاخر بزرگ شیعه و از پیروان راستین ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین و تجسم اخلاق اسلامی، و در زهد و پارسایی و قناعت و مناعت طبع کم نظیر و در یک کلمه او نعمت بزرگ الهی برای مردم با ایمان و سالکان طریق هدایت و بندگی بود. مرحوم آیت‌الله العظمی جزائری صاحب ده ها کتاب نفیس فقهی، حدیثی، تفسیری، اصولی و تاریخی بود که هر کدام آنها از اهمیت خاصی برخوردار و دارای ارزش والا و بالای علمی است و نیز آن بزرگوار در جمع آوری کتاب گرانسنگ بحار الانوار، یار و کمک کار بزرگ برای مرحوم علامه مجلسی بود چنانچه خودش می گوید: من در وقت تألیف بحار الانوار شب و روز در خدمت علامه مجلسی بودم و در حل بعض احادیث مشکله با همدیگر بحث می‌کردیم و همیشه در خدمت ایشان بودم.»

در این پیام آمده است: اینجانب چه بگویم درباره چنین شخصیت بزرگ جهان علم و ادب که به حق ستاره ای بود که در آسمان مکتب حقه تشیع نورافشانی می کرد و امروز ما در مقابل یک اینچنین بزرگانی قرار گرفته ایم. آیا می توان حق آنان را به جامعه انسانیت اداء نمود؟این همایش و همایشهای دیگر که آثار و برکات خوبی انشاءالله در شناختن علما و مفاخر دین به نسل جدید دارد از کوچکترین کارهایی است که ما توانسته‌ایم در معرفی آن بزرگواران انجام دهیم.

در ادامه پیام آیت الله صافی عنوان شده است: آنان حق بزرگی دارند و ما انشاءالله بتوانیم افکار بلند و آرمانهای مقدس آنان را برای تشنگان علم و ادب بازگو کنیم و الگوهای بزرگ کمال و رشد و ترقّی بشریت را به مردم معرفی نماییم. در پایان از تمام بزرگان و عزیزانی که این همایش با عظمت را برگزار نموده اند تقدیر و تشکّر می نمایم و توفیقات همگان را در ظلّ عنایات حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواح‌العالمین له‌الفدا مسئلت دارم».

کد خبر 203508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز